וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללחימה בעזה יש מחיר, אך הוא ראוי"

קובי מנדל ויהושע בריינר

9.4.2008 / 12:01

כך אומר גורם ביטחוני בכיר. סמ"ר סייף ביסאן שנהרג ליד חאן יונס יובא למנוחות הערב בכפרו. אמר לחבריו: "אם נגזר עלי למות בעזה, אמות כמו גיבור"

סמ"ר סייף ביסאן בן ה-21 מכפר ג'ת, שנהרג לפנות בוקר (רביעי) בפעולת צה"ל ברצועת עזה, יובא הערב למנוחות בשעה 18:00 בכפרו. בפעילות בדרום רצועת עזה, דרומית לכיסופים ומזרחית לחאן יונס, נפצעו באורח קל עוד שני חיילים.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות בעקבות מותו של סמ"ר ביסאן, כי "לסוג כזה של לחימה יש מחיר, אך כשהמטרה שלנו היא להגן על החקלאים בעין השלושה מפני ירי צלפים ועל ביטחון האזרחים מדובר במחיר ראוי".

לדברי אותו גורם, "זה אזור רווי במחבלים ובתשתיות טרור ברורות, ומשם יוצאים החמושים לירי צליפה ולנסיונות חדירה אל תוך שטח ישראל. מטרת פעולות כאלו היא הרחקת האיומים הללו מהגדר, פגיעה בתשתיות הטרור הקיימות וביצוע מעצרים, כפי שהיה גם הפעם. אנחנו מתמודדים עם אויב שאסור לזלזל בו. אויב שלומד ומתקדם באמצעים שלו, אבל אני מציע שנזכור שבלחימה נגדם, בדרך כלל ידינו היא על העליונה".

הוא הוסיף כי פעילות סיירת אגוז בחודשים האחרונים ברצועה הביאה לתוצאות מרשימות. "זו יחידה שהחתירה למגע היא בראש סדר העדיפויות שלה. כל החיילים ביחידה מפגינים אומץ ורמת מקצועיות גבוהה במיוחד. לא תמיד אנחנו שומעים על הפעולות של אגוז, אך היא הגיע להישגים מאוד מרשימים במהלך הפעילויות בחודשים האחרונים, ובהם גם חשיפת מנהרות לירי קסאמים ופגיעה במחבלים".

"הוא ראה בשירות הצבאי יעד"

לבית משפחתו של ביסאן מגיעים מכרים רבים ובני משפחה ומנחמים את הוריו. אבי המשפחה הוא מזכיר התנועה הציונית הדרוזית בכפר, והסב היה מהמסייעים למכותרי יחיעם ב-1948.

סייף צפוי היה להשתחרר מצה"ל בקיץ הקרוב. דודו של סייף, נדים כרים ביסאן, סיפר לוואלה! חדשות כי אחיינו ראה בשירות הצבאי יעד, וכבר מגיל צעיר החל להתאמן לקראת שירות ביחידה קרבית. הוא שאף להיות קרבי עוד יותר מאחיו היימן, המשרת כסרן בקבע.

סיייף התגייס לסיירת אגוז כטירון, השתתף במלחמת לבנון השניה וצלח אותה בשלום. נדים מספר שסייף היה נערץ על כל הצעירים בכפר והיה עבורם דוגמה אישית ומודל לחיקוי. "הוא ישב והאכיל את הצעירים בצבא", הוא מספר.

בשבת היה סייף בפעם האחרונה בבית, כשבא להגיד שלום לכולם. "להוריו לא נודע ממנו ישירות שהוא משרת בעזה. הם מאוד חששו, וסייף כל הזמן הרגיע: 'אם כתוב לי למות בעזה אז אמות בעזה, ואמות כמו גיבור יחד עם חבריי בסיירת אגוז'".

סייף הותיר אחריו שני הורים – רמזי ונהיל, וארבע אחים ואחיות - היימן – קצין בצה"ל, ארכן בן 17, אולפאת בת 23 ודיאנה בת 16.

סייף היה חברו הקרוב של תמיר נבואני מג'וליס, החייל הדרוזי הראשון בסיירת מטכ"ל, שנהרג ב-1 בינואר בתאונת אימונים. "זו משפחה וילד שקשרו את גורלם עם המדינה בדיוק לפני 60 שנה", מספר אל"מ (במיל') מזיד עבאס, ידיד המשפחה. "סייף התנדב ליחידה המיוחדת וזו תכונה טבעית של כל המשפחה. לצערנו הרב זה המקרה השני בתוך חצי שנה שדווקא הבודדים מהמגזר שהתנדבו ליחידות מיוחדות נפגעים. זו פגיעה קשה, כי חיילים כמותם מהווים דומגא לנוער שלנו, אבל אנחנו מאמינים שזו גזירה של כוח עליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully