וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FARC לא יאפשר טיפול בחטופה הצרפתית

9.4.2008 / 10:43

הפוליטיקאית אינגריד בטאנקור מוחזקת בשבי ארגון הגרילה כבר שש שנים. באחרונה פשטו שמועות לגבי מצבה הרפואי המעורער

מנהיגי ארגון הגרילה הקלומביאני FARC סרבו אתמול (שלישי) לאפשר למשלחת הרפואית הצרפתית לטפל בבת הערובה אינגריד בטאנקור, המוחזקת במחנה של הארגון במעבה הג'ונגל כבר כשש שנים. סירוב הארגון היווה מכה לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אשר שם לו בעדיפות ראשונה להבטיח את שחרורה של בטאנקור, אזרחית צרפתית-קולומביאנית שנלקחה בשבי על ידי לוחמי ה-FARC בעת שניהלה קמפיין לנשיאות קולומביה ב-2002.

צוות רפואי צרפתי טס ביום חמישי שעבר לבסיס חיל האוויר בבוגוטה, בירת קולומביה על מנת לטפל בבטאנקור, שלפי הדיווחים מצבה הבריאותי רעוע והיא על סף מוות. הצלחת המשלחת היתה מוטלת בספק מלכתחילה מאחר ולא קדם לה הסכם בין ממשלת צרפת לארגון המורדים.

בעלה של בטאנקור, חואן קרלוס לקומפ התאכזב קשות כששמע את החדשות. "אני מרגיש כאילו שפכו עלי דלי של מים קרים. זה עצוב מאד אך ציפינו לכך. בכל מקרה, יש בי תקווה מאחר ותקווה היא הדבר האחרון שנעלם. בתוך תוכי, קיוויתי כי ארגון ה-FARC יקבל בברכה את המשלחת ההומניטרית מאחר וחשוב מאד שאינגריד תקבל טיפול רפואי", אמר לקומפ.

בטאנקור, שלושה אזרחים אמריקאים ועשרות פוליטיקאים, שוטרים וחיילים הם בין 40 השבויים שאותם מעוניין ארגון הגרילה להחליף בתמורה לשחרור לוחמיו השוהים בכלא. עם זאת, השיחות בין המורדים וממשלת קולומביה הגיעו לקיפאון.

ממשלת קולומביה פנתה אף היא בקריאה לארגון הגרילה לשקול מחדש את החלטתו לגבי המשלחת הרפואית. "אנו מקווים שהארגון ישקול מחדש את עמדתו ואנו דוחקים בו פעם נוספת להצטרף למחויבות המוסרית ולאפשר גישה למשלחת הרפואית", אמר נציב תלונות הציבור של קולומביה וולמר פרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully