וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בגמלאים: "לא יהיה פיצול"

ספי קרופסקי

9.4.2008 / 10:09

ההכחשות של בכירים בסיעת הגמלאים מגיעות בעקבות פגישה שערך ח"כ שרוני עם נציגי גאידמק. בשבוע הבא ייפגשו עם רה"מ

בכירים במפלגת הגמלאים העריכו הבוקר (רביעי), כי הסיעה אינה צפויה להתפצל ולחבור למפלגתו של ארקדי גאידמק. זאת בעקבות נטייתו של ח"כ אלחנן גלזר, שהוזכר כמי שעשוי להתפצל מהסיעה ביחד עם חברי הכנסת משה שרוני ושרה מרום-שליו, להישאר כחבר פעיל בסיעה. בימים האחרונים הופעל לחץ על גלזר בעניין מצדם של יו"ר המפלגה רפי איתן ויו"ר הקואליציה אלי אפללו (קדימה).

ההכחשות על פיצול בסיעת הגמלאים מגיעות על רקע פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין קבוצת ה"מורדים" בראשותו של ח"כ שרוני לבין נציגיו של ארקדי גאידמק ממפלגת "צדק חברתי", שבעקבותיה פורסם כי שרוני מעוניין לחבור לגאידמק ולייצגו בכנסת. גלזר ומרום הכחישו את הפרסומים האלו וטענו כי בפגישה דנו בסוגיות מוניציפליות בלבד. יש לציין כי החל מה-17 לחודש – שנתיים לאחר הבחירות – מורשים חברי הסיעה לפי התקנון לפרוש ולהקים סיעה עצמאית.

בשבוע הבא ייפגשו חברי הסיעה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים, ושם יציגו לו את דרישותיהם הקואליציוניות. אחת ההערכות הן כי היו"ר איתן יבקש למנות את שרוני לסגן שר כדי למנוע פיצול אפשרי בסיעה. בהקשר זה יש לציין כי הסיכוי שראש הממשלה יאשר מהלך כזה קטן.

בתוך כך, צפוי אולמרט להכריע בשבועות הקרובים בסוגיות קואליציוניות נוספות: מינוי יו"ר חדש לוועדת הכספים במקומו של של ח"כ סטס מסז'ניקוב מסיעת "ישראל ביתנו" שפרשה מהקואליציה, ומינוי שר תיירות חדש במקומו של יצחק אהרונוביץ' – גם הוא מסיעת "ישראל ביתנו".

מכיוון שהסבירות כי סיעות "מרצ", או "יהדות התורה" יכנסו לקואליציה נמוכה, ההערכות הן שאת תפקיד יו"ר ועדת הכספים יקבל ח"כ אבישי ברוורמן מהעבודה, ואת תיק התיירות יקבל אחד מחברי סיעת "קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully