וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: שבעה מורדים מאואיסטים נורו למוות

9.4.2008 / 9:28

מחר ייערכו בחירות כלליות בנפאל, בפעם הראשונה מאז 1999. הפרלמנט החדש צפוי לחבר חוקה חדשה ולבטל את שלטון המלוכה

שבעה פעילי המפלגה המאואיסטית בנפאל נורו על ידי המשטרה, כך דיווחו היום (רביעי) מנהיגי המפלגה. מועמד נוסף של המפלגה נהרג בתקרית נפרדת לקראת הבחירות הכלליות שייערכו מחר. הבחירות הן התוצר העיקרי של הסכם השלום שנחתם ב-2006 עם המורדים המאואיסטים. הפרלמנט החדש אמור לחבר חוקה חדשה, לבטל את שלטון המלוכה בן 240 השנים ולהפוך את האומה ההררית לרפובליקה.

עם זאת, לדברי פרשנים ודיפלומטים, גל האלימות לקראת ההצבעה עלול לפגוע באמינות הבחירות הכלליות הראשונות בנפאל מאז 1999.

מפלגת המאואיסטים, המפלגה הקומוניסטית הנפאלית, טוענת כי מועמד מהמפלגה היריבה הורה למשטרה לפתוח באש לעבר חברי מפלגה במערב נפאל. כתוצאה מהירי נהרגו ששה בני אדם. "זוהי בריונות ועל האשמים להיענש", אמר מנהיג בכיר במפלגה המאואיסטית באבוראם בהאטאריי. האו"ם, המפקח על הבחירות ועל תהליך השלום, דיווח כי פתח בחקירה בנוגע לתקרית.

עוד היום, פעילים מאואיסטים ותומכי המפלגה הקומוניסטית UML ארגנו הפגנת מחאה נגד המשטרה. לדבריהם, פתחה המשטרה הנפאלית באש לעברם והרגה את אחד הפעילים. עד כה, נהרגו 11 בני אדם במהומות האלימות לקראת הבחירות מחר.

מפלגות המרכז מאשימות את המורדים המאואיסטים בהפחדת המצביעים וחבלה בקמפיינים של מועמדיהן באזורים בהם שליטת המאואיסטים חזקה. המאואיסטים מצדם טוענים כי המפלגות היריבות מנסות להתגרות בהם ולעורר בעיות. שלטונות נפאל גייסו 135 אלף שוטרים שיאבטחו את תחנות הקלפי מחר. מאות משקיפים מהאו"ם, האיחוד האירופי וארגונים נוספים יפקחו על ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully