וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אין שיפור במצב ערביי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.4.2008 / 21:04

כך עלה מדו"ח האיחוד האירופי שסוקר את ביצוע הסכם השכנות בין ישראל לאיחוד. "יש לנקוט צעדים נוספים לקידום זכויות הערבים"

נציבות האיחוד האירופי השמיעה היום (רביעי) ביקורת חריפה על מצב האזרחים הערבים בישראל במסגרת כנס בפרלמנט האירופי בבריסל שבו השתתפו עשרות חברי פרלמנט ונציגי ארגוני זכויות אדם מכל רחבי אירופה. הביקורת הושמעה ופורסמה בנייר עמדה מיוחד שערכה נציבות האיחוד האירופי.

נציגת נציבות האיחוד האירופי הציגה בכנס את הממצאים העיקריים של הדו"ח שערך האיחוד לאחרונה ונחשב לדו"ח המקיף ביותר שסוקר את כל ביצוע הסכם השכנות בין ישראל לאיחוד האירופי. בדו"ח נכתב כי "קידום והגנת זכויות האזרחים הערבים לא השתפר בצורה משמעותית בתקופת הדו"ח, במיוחד בתחומים של הקצאת קרקעות, דיור, תכנון, פיתוח כלכלי, השקעה בתשתיות ובצדק חברתי. מספר יוזמות הוצגו על ידי הממשלה בתחומי החינוך והצדק החברתי, אך ההישגים היו מוגבלים. מערכת החינוך הערבית ממשיכה לפגר אחרי החינוך היהודי, יש לאמץ אסטרטגיה ברורה במדיניות הקצאת קרקעות לערבים".

בכנס הציגו נתונים יו"ר הנהלת מרכז "מוסאוא" ומנהלת עמותת "א-טפולה" נבילה אספניולי, ומנהל מרכז "מוסאוא" ג'עפר פרח, נציגי קבוצת זכויות המיעוטים והארגון הבינלאומי HUMAN RIGHTS WATCH. מנהל שותף של קרן אברהם, אמנון בארי זוליצייני הציג תוכנית לשילוב האזרחים הערבים בחיים הציבוריים, הכלכליים והפוליטיים במדינה.

41 ערבים נהרגו בידי שוטרים ואזרחים

ראשי מרכז "מוסאוא", יו"ר ההנהלה נבילה אספניולי ומנהל המרכז ג'עפר פרח, שהשתתפו בכנס, הציגו נתונים על הרג 41 אזרחים ערבים בידי שוטרים ואזרחים, ההסתה, הרס בתים, והאפליה בתקציב המדינה. "מוסאוא" דרש מהאיחוד האירופי להתנות הטבות כלכליות לישראל בתוכנית פעולה מפורטת שתוצג על ידי ממשלת ישראל. הסכמים מותנים נחתמו בעבר עם לבנון ומצרים והמרכז דורש שקידום השלום ומצב זכויות האדם ישמשו כפרמטרים להרחבת ההטבות הכלכליות.

נציבות האיחוד האירופי כתבה עוד כי "יש לנקוט צעדים נוספים כדי לטפל בעוני, הפערים הכלכליים-חברתיים ומצב זכויות האדם תוך שימוש בכלים מתאימים, למשל בתחום התעסוקה, החינוך והמינהל הציבורי". הנציבות ביקרה את אי יישום החוק לייצוג הולם של אזרחים ערבים וציינה כי הכנסת הקימה לאחרונה ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת אי יישום חוק הייצוג ההולם של הערבים בשירות המדינה. כמו כן, טענה הנציבות שאי השוויון בהכנסות ובמעמד הנשים הערביות מרחיב את העוני והפערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully