וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת להרוגי מרכז הרב: להקים עוד התנחלויות

פנחס וולף

8.4.2008 / 19:28

כך אמר הרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו, בעצרת לזכר הרוגי הפיגוע. בעצרת, המתקיימת באיצטדיון טדי, השתתפו אלפי בני נוער

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

אלפי בני נוער מהזרם הדתי לאומי השתתפו הערב (שלישי) בעצרת לזכר שמונת ההרוגים מהפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני כחודש. לעצרת, שהתקיימה באצטדיון טדי בירושלים, הגיעו חברי כנסת ממפלגת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ראשי הציונות הדתית, חניכי תנועות הנוער ותלמידי הישיבות התיכוניות.

הרב הראשי לישראל לשעבר מרדכי אליהו אמר בעצרת, כי "תפקיד הממשלה הוא להקים עוד ישיבות, עוד התנחלויות ולאשר את חוקיות המאחזים". לפני הארוע תקף ראש הישיבה לצעירים, הרב ירחמיאל וייס את חוסר התגובה, לטענתו, של הממשלה על הפיגוע.

לדבריו, "פעם הייתה מדיניות קבועה של הממשלה להרוס בית מחבל שמבצע פיגוע. אולם במקום צבא, יש פה צבא פסיכולוגים ועובדים סוציאלים לטיפול באנשים שעברו פיגוע, במקום לעשות משהו כדי למנוע הישנות של אירועים כאלה". הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה, אמר כי הוא מצפה שבני הנוער שיושבים ביציע יובילו לדרך מוסרית יותר במיוחד ביום שבו אנו רואים נשיא מדינה לשעבר נאשם בבית משפט.

בניגוד לציפיות המארגנים הגיעו כ-6,000 אנשים בלבד לעצרת. לדברי אחד המארגנים בצלאל סמוטריץ', "אנחנו מעדיפים להציב רף גבוה וגם אם לא ממש הצלחתנו נפיק לקחים. לא מדובר בכשלון של העצרת, כי יש לזכור שהארוע אורגן בזמן קצר יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully