וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית: "צריך לקבל את היוזמה הסעודית"

ספי קרופסקי

8.4.2008 / 20:50

שר הפנים הפתיע רבים כשנשא דברים בעצרת לציון 30 שנה ל"שלום עכשיו". תמיר: "לדבר עם חמאס כדי להגיע להודנה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

שר הפנים, מאיר שטרית, אמר הערב (שלישי) כי הוא תומך ביוזמה הסעודית. בנאום שנשא בכנס לציון 30 שנה להקמת "שלום עכשיו" בתל אביב הוסיף שטרית, כי "מי שמנהיג את המדינה צריך להשקיע למען השלום באותה מידה שאנחנו משקיעים בביטחון". לדבריו, "הזמן לא פועל לטובתנו וההנהגה חייבת לקבל החלטות קשות".

שטרית אף התייחס למו"מ שמתקיים בימים אלו בין ישראל לרשות ואמר כי "בשביל לעשות שלום אין צורך ללכת לאנאפוליס ולא צריך מתווכים למיניהם". שטרית, שעצם הגעתו לארוע הפתיעה את המשתתפים, חתם את נאומו ובירך את התנועה: "באתי להצדיע לכם על האומץ והתעוזה ללכת נגד הזרם".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, נשא גם הוא דברים בעצרת ואמר כי "הפוסט ציונים האמיתיים הם אלו שמאמינים שלא צריך להגיע לשלום". לדבריו, "המשך הכיבוש מסכן את הציונות".

"אולמרט מדבר כמו שלום עכשיו"

בכיר פתח, כדורא פארס, הקריא מכתב שנכתב על ידי מרואן ברגותי והוסיף כי "כל זמן שאנו מהססים, אנו מחלישים את כוחם של תומכי השלום בשני הצדדים". פארס חיזק את דבריו של שטרית ואמר כי "היוזמה הערבית היא מה שממשלת ישראל צריכה לקבל".

מוקדם יותר נאמה באירוע גם שרת החינוך יולי תמיר ואמרה כי "ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני מדברים בשפה של שלום עכשיו". תמיר הוסיפה כי "ארגון חמאס אינו פרטנר למשא ומתן מדיני, יחד עם זאת צריך לדבר עם חמאס על מנת להגיע להודנה".

שלום עכשיו הוקמה בשנת 1978, בעקבות ביקורו של נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בישראל. את עיקר פרסומה השיגה "שלום עכשיו" במהלך מלחמת לבנון הראשונה, כשהפכה לתנועת מחאה נגד המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully