וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מורנייה: נעצר בכיר סעודי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.4.2008 / 18:19

מקור אירני אמר כי סוריה עצרה דיפלומט סעודי בחשד למעורבות בחיסול מורנייה. "ישראל תכננה את החיסול, אך גורמים פנימיים ביצעו אותו"

"סוריה עצרה אישיות ביטחונית משגרירות סעודיה בדמשק בחשד שסייעה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה", כך דיווח מקור אירני לסוכנות הידיעות האירנית "פארס". לטענת המקור, הבכיר הסעודי נעזר באישה סורית שעל שמה היו רשומות שתי מכוניות התופת שהתפוצצו בחיסול. "הבכירים הביטחוניים הסעודים ברחו לסעודיה לאחר החיסול", סיפר המקור, "אולם מנגנוני הביטחון הסורים שמו ידיהם על ידידתו הסורית של הבכיר הסעודי וכך גרמו לו לשוב לסוריה".

המקור הוסיף כי מי שעמדה מאחורי החיסול ומי שתכננה אותו היא ישראל, אך גורמים מקומיים הם אלו שהוציאו את החיסול לפועל. לפי הדיווח, תוצאות חקירת חיסולו של מורנייה היו אמורות להתפרסם תחילה לפני פסגת מדינות ערב שנערכה לפני כשבועיים בדמשק. אולם, לאור השתתפותם של בכירים סעודים בפסגה, החליט הממשל הסורי לדחות את ההכרזה ל-6 באפריל. המקור ציין כי מתווכים כוויתים שכנעו את הסורים לדחות את ההכרזה למועד מאוחר יותר.

לטענת המקור, הגורמים שהשתתפו בחיסול נשאו אזרחויות ירדנית, סורית ופלסטינית, והם קנו או שכרו דירות סמוך לדירתו של מורנייה בשכונת כפר סוסה שבדמשק. שם, לדבריו, הם התגוררו ועקבו אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully