וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "התקדמות במו"מ עם צפון קוריאה"

טלי גולדשטין

8.4.2008 / 16:39

ארצות הברית דורשת מפיוניאנג לפרסם דו"ח מלא לגבי פעילות הגרעין שלה וטוענת שהקוריאנים מעשירים אורניום בהסתר

ארצות הברית וקוריאה הצפונית ערכו היום (שלישי) שיחות בסינגפור לגבי תוכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית. עם תום השיחות, אמר עוזר שרת החוץ האמריקאית כריסטופר היל כי חלה התקדמות לקראת חידוש המו"מ להפסקת התוכנית.

לאחר פגישתו עם סגן שר החוץ הצפון קוריאני קים ג'יי-גוואן בשגרירות ארצות הברית בסינגפור, אמר היל כי כל הנושאים שעמדו על הפרק זכו להתייחסות וכי שני הצדדים עשו כל שביכולתם. כלי התקשורת בקוריאה הדרומית ציטטו קודם לכן את קים שאמר: "המחלוקות בין הצדדים הצטמצמו באופן ניכר".

התגמול: סיוע כספי לקוריאה הצפונית

ארצות הברית דורשת מקוריאה הצפונית לפרסם דו"ח מלא לגבי פעילות הגרעין שלה, בהתאם להסכם עליו חתמה במהלך השיחות שנערכו בפברואר 2007 בין סין, יפן, רוסיה, קוריאה הדרומית, קוריאה הצפונית וארצות הברית. בשלב הנוכחי של עסקת ההתפרקות מנשק, על קוריאה הצפונית להפסיק את פעילות מפעלי ייצור הפלוטוניום שלה ולדווח על כל פעילות גרעינית מצידה.

קוריאה הצפונית טוענת כי הגישה את הדו"ח המלא עוד בנובמבר 2007 וכי חשדות ארצות הברית בדויים. עם זאת, ארצות הברית ממשיכה לטעון כי קיימת פעילות העשרה אורניום סודית עליה לא דיווחה קוריאה הצפונית.

במידה שקוריאה הצפונית תפרסם דו"ח שיהיה לשביעות רצונה של ארצות הברית, היא עשויה למצוא עצמה בתמורה מחוץ לרשימת מדינות הטרור של ארצות הברית ולקבל סיוע פיננסי שיעזור לכלכלתה המדשדשת. היל יטוס מחר לבייג'ין על מנת לעדכן את עמיתיו הדרום קוריאנים, הרוסים והיפנים לגבי הנושא הצפון קוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully