וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוויץ מממנת פעולות טרור"

8.4.2008 / 15:30

"הליגה נגד השמצה" האשימה כי ההסכם שחתמה שוויץ על אספקת גז טבעי לאירן מממן טרור. שוויץ: "הכל בהתאם לחוק הבינ"ל"

שווייץ דחתה היום (שלישי) את ההאשמות שהעלתה נגדה "הליגה נגד השמצה" (ADL ) כי היא מממנת פעולות טרור. זאת, בעקבות העסקה בשווי כ-15 מיליארדי דולרים לרכישת גז טבעי במשך עשור עליה חתמה חברת האנרגיה השווייצית EGL עם אירן.

משרד החוץ השווייצרי חזר והדגיש שרכישת הגז מאירן אינה מהווה הפרה של הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על אירן בגין תוכנית הגרעין שלה או כל חוק אמריקאי אחר. עוד ציין משרד החוץ השווייצרי כי כוחות נוספים במערב, כגון האיחוד האירופי, סין ויפן ממשיכים לעשות עסקים עם אירן.

הליגהנגד השמצה פירסמה במספר עיתונים מובילים פרסומת ברוחב עמוד שלם בה כתוב: "נחשו מי היא מממנת הטרור החדשה של העולם?" עוד לפני כן הגישה ישראל תלונה רשמית נגד עסקת הגז.

"התלונה אינה תואמת לעובדות", אמר דובר משרד החוץ השווייצרי לארס קנוכל. הפרסומת - שהודפסה ב"אינטרנשיונל הרלד טריביון", בעיתון העסקים היומי השווייצרי "נויה ציריך צייטונג" וביומון של ז'נבה "לה טמפ" - טענה כי התוצאה של העסקה עלולה להיות שארגוני החמאס וחיזבאללה יצוידו במאות אלפי טילים נוספים.

העסקה תאפשר את האצת תוכנית הגרעין האירנית

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש האשים את אירן בהיותה תומכת הטרור הגדולה בעולם ובחתרנות תחת השלום על ידי תמיכתה בחיזבאללה ובחמאס. ארצות הברית עמדה בראש המאמצים הבינלאומיים להעניש את אירן על כך שאינה מפסיקה את תוכנית הגרעין שלה ודחקה במדינות אחרות לצמצם את קשרי הסחר עם המדינה המוסלמית.

הליגה להשמצה טוענת כי החוזה, שנחתם בחודש שעבר במהלך ביקורה של שרת החוץ השווייצית מישלין קאלמי-ריי בטהרן, תאפשר לאירן להאיץ ולהשלים את תוכנית הגרעין. "תאי טרור באירופה, המזרח התיכון ובעולם כולו יקבלו גישה לנשק חדש ולתמיכה פיננסית נוספת", טענה הליגה. "כשאתה מממן מדינת טרור, אתה מממן טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully