וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חשף מנהרה סמוך לכפר עזה

יהושע בריינר וניר יהב

8.4.2008 / 19:49

כוחות הנדסה השמידו המנהרה, שהיתה מרוחקת 700 מ' בלבד מהגדר. קודם לכן, נהרג מאש צה"ל בכיר בועדות ההתנגדות העממית

כוחות צה"ל חשפו היום (שלישי) במהלך הפעילות ברצועת עזה פיר של מנהרה בבית פלסטיני. כוחות הנדסה הטמינו חומרי נפץ והשמידו את המנהרה שטרם הסתיימה בנייתה. המנהרה הייתה מרוחקת כ-700 מטרים מהגדר, סמוך לכפר עזה. על פי ההערכות של כוחות הביטחון, היו אמורים חמושים לעבור את הגבול ולבצע פיגועים בעורף ישראל.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי מפקד בכיר בחטיבות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, נהרג בצהריים (שלישי) בחילופי אש עם כוחות צה"ל בג'בליה. ההרוג הוא עווד א-טהראווי, בן 35. לפי הדיווחים, חמוש נוסף נפצע באורח בינוני מאש צה"ל.

בנוסף דווח כי 30 כלי רכב של צה"ל נכנסו לפנות בוקר לאזור ממזרח לג'בליה והתעמתו עם חמושים במקום.

מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נהרגו שני חמושים. כוח שריון זיהה שני חמושים המתקרבים לעברו, ובתגובה פתח הטנק בירי לעברם. לפי דיווח צה"ל השניים נהרגו, ועל גופם נמצאו אמצעי לחימה נוספים. הכוח עדיין נמצא בשטח וסורק את האזור סריקות שגרתיות. פעולה נגד תשתיות טרור ולחופש אמל"ח.

קסאם מדרום לאשקלון

אחר הצהריים, נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, מדרום לעיר אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

פעילות צה"ל החלה לפנות בוקר באזור מחנה הפליטים ג'בליה והשתתפו בה גדוד הסיור של חטיבת גבעתי, כוחות שיריון והנדסה. במהלך הפעילות המשותפת של צה"ל ושב"כ נורו לעבר החיילים 30 פצצות מרגמה, לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully