וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: החוואים הלבנים תחת התקפה

טלי גולדשטין

8.4.2008 / 13:34

תבוסתו המסתמנת של נשיא זימבבואה מוגאבה בבחירות מלבה את היצרים נגד הלבנים במדינה, ומביאה להשתלטות על אדמותיהם

החוואים הלבנים בזימבבואה מתכוננים לגרוע מכל על רקע המצב הפוליטי הכאוטי השורר במדינה מאז הבחירות לנשיאות בשבוע שעבר. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, כנופיות של ותיקי המלחמה נגד השלטון הלבן ותומכי הנשיא רוברט מוגאבה פלשו מאז שבת ל-60 חוות בבעלות חוואים לבנים. בתוך כך, אסרה היום המשטרה (שלישי) שבעה פקידים מוועדת הבחירות בטענה כי זייפו את ספירת הקולות והיטו 5,000 קולות לטובת מפלגת האופוזיציה.

לפי הערכת טרוור גיפורד, נשיא איגוד החוואים המסחרי (CFU), ייאלצו בקרוב כל החוואים הלבנים לעזוב את אדמותיהם. "אנו מתכוננים לגרוע מכל", אמר.

בזימבבואה נותרו כ-200 חוואים לבנים בלבד מתוך 4,000 החות שהיו בה לפני שמונה שנים. החוואים שנותרו הצליחו לשרוד את הפלישות לאדמותיהם ב-2000 ואת ההלאמה הרשמית מצד המדינה של שטחים בבעלות לבנה ב-2002. כעת נראה כי תבוסתו המסתמנת של מוגאבה בבחירות היא הגורם להתפרעויות המחודשות.

מוגאבה מלבה מתיחות על רקע גזעני

מוגאבה, המנסה בכל כוחו להחזיק בכסאו לאחר 28 שנים בשלטון, מלבה מתיחות על רקע גזעני ומשתמש בנושא השנוי במחלוקת של האדמות שבבעלות לבנים כקלף ניצחון אפשרי בסיבוב השני של הבחירות שצפוי להיערך עוד החודש.

הפלישה לאדמות החוואים החלה בשבת במחוז מסבינגו מדרום לבירה האררה. חמישה חוואים נאלצו להימלט מהחווה וחלקם נלכדו בתוך בתיהם על ידי המון שתוי. המהומות פשטו גם למחוזות אחרים, לרבות מחוז סנטנרי, לבה החקלאי של זימבבואה, בה פרצה לפני 26 שנים מלחמת הגרילה נגד שלטון הלבנים.

מפלגת האופוזיציה בראשות המועמד לנשיאות מורגן צוונגיראי דחקה בבית המשפט העליון להורות לשלטונות לפרסם את התוצאות הרשמיות בבחירות. זאת לאחר שזו מסרבת לעשות כך מאז הסתיימה ספירת הקולות עוד ביום ראשון שעבר. היום צפויה להתפרסם פסיקת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully