וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסגת המשך לאנאפוליס תתקיים בחודש הבא"

ספי קרופסקי

8.4.2008 / 13:09

ח"כ יוסי ביילין אמר כי בנוסף להרכב שהשתתף בפסגה הקודמת, הפעם יצטרפו גם מובארק ועבדאללה מלך ירדן. גורמים מדיניים מכחישים

פגישת המשך לאנאפוליס צפויה להתקיים בחודש מאי בשארם א-שייח', ובה ישתתפו נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, ראש הממשלה אהוד אולמרט, נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן – כך גילה היום (שלישי) יוסי ביילין, במסיבת עיתונאים של יוזמת ז'נבה. ביילין הבהיר כי לא מדובר בפסגה הכלכלית שתתקיים בסוף החודש כחלק מפורום דאבוס. גורמים מדיניים בירושלים הכחישו את קיומה של פגישה כזו. ביילין עצמו ביקר את הכוונה לקיים פסגה נוספת וכינה אותה "אשליה". "כל מפגש עקר כזה הוא רק מפגש לשם מפגש, והוא פוגע בתהליך ולא תורם לדבר", הוסיף.

במסיבת העיתונאים שנערכה בתל אביב, הציגו ראשי ארגון יוזמת ז'נבה, מעין "מדריך למשתמש" שיוגש לדרג המדיני. המדריך כולל לקחי עבר מתהליכי משא ומתן קודמים שהתנהלו עם הרשות הפלסטינית. ביילין ויו"ר ארגון יוזמת ז'נבה, גדי בלטיאנסקי, ביקרו בחריפות את התנהלות הגורמים המדיניים במשא ומתן, וטענו כי "ככה לא צריך לנהל מו"מ אם רוצים להגיע להסכם בשנה הקרובה. מי שבאמת רוצה לעשות שלום בשנה הקרובה חייב לבצע שינוי דרמטי בדרך הפעולה", הדגישו.

כמו כן, קראו ראשי יוזמת ז'נבה לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשרת החוץ ציפי לבני לקיים משא ומתן עם חמאס. "אין להתעלם מהגוף ששולט ברצועת עזה", אמר ביילין. "אינני אומר זאת בהתלהבות, אבל מי שרוצה להגיע לשלום תוך שנה חייב להגיע להסכמה עם חמאס".

עוד ביקר ביילין את ההתנהלות האמריקאית במשא ומתן. "הם מאוד רוצים להגיע להסכם, אולם ההתנהלות שלהם רחוקה להיות מספקת". לטענתו, הגורמים האמריקאים האמונים על קידום המשא ומתן אינם רציניים מספיק, ו"אין סיכוי להגיע להסכם בלי מעורבות אמריקאית רצינית בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully