וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחבי הארץ טוענים: לא שמענו את הצפירה

יהושע בריינר ופנחס וולף

8.4.2008 / 12:30

אזרחים מצפון עד דרום, כמו גם הח"כים בכנסת, טענו כי לא שמעו את האזעקה במסגרת התרגיל. דקות אחר כך נפלו 2 קסאמים בנגב

איריס דומאני

(צילום איריס דומאני ושי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

אזרחים מכל רחבי הארץ התלוננו כי לא שמעו את הצפירה שנשמעה הבוקר בשעה 10:00 במסגרת תרגיל העורף. בכרמיאל, אזור הגולן, גוש עציון וכן באזור נתיבות ואופקים התלוננו כי לא שמעו את הצפירה, על אף ששהו באזורים פתוחים. "הייתי מחוץ לבית, ושמענו בקושי צפירה מעומעמת", אומר יניב פלח, תושב אופקים. "אם זה היה קורה בזמן אמת, אני בספק אם היינו יודעים במה מדובר".

בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב נשמעה אזעקת צבע אדום זמן קצר לאחר מכן, ושתי רקטות קסאם נפלו בשטחים פתוחים. בדובר צה"ל מבהירים כי אחת ממטרות התרגיל היתה לבדוק האם האזעקות נשמעות היטב.

גם חברי הכנסת טענו כי לא שמעו את הצפירה ואת הכריזה בחדרי הוועדות באגף החדש של הכנסת. "בימים הקרובים נפיק לקחים עם גורמי הביטחון. בשביל זה יש תרגילים, כדי למצוא כשלים במערכת", אמר בתגובה מנכ"ל הכנסת אבי בלשניקוב. לדבריו, הח"כים והאורחים היו ממושמעים, ונתנו הערות ברוכות ובונות.

לקח אחר שהופק מהתרגיל בכנסת, הוא התקנת מזוזות. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הבחין בעת התרגיל בכך שבחלק מהחדרים לא הותקנו מזוזות על משקוף הדלת. "עכשיו אנחנו יודעים למה התרגיל נכשל", אמר. בעקבות פנייתו של גפני הגיע רב הכנסת לחדרים האמורים תוך זמן קצר והתקין את המזוזות החסרות.

טיל כימי על בית הספר

במהלך היום תתרגל הרשות לשעת חירום שורה ארוכה של תרחישים, בהם נפילת טילים כימיים על יישוב ישראלי וחילוץ פצועים שנקלעו בין הריסות בניינים. בנתיבות יתרגלו פגיעת טיל בבית ספר. ב-256 רשויות מקומיות יתמודדו חדרי המצב עם תרחישים שונים.

לראשונה מאז התרגיל יופצו לאזרחים מסרים והנחיות באמצעות כלי התקשורת. בבסיס פיקוד העורף ברמלה יופעל לראשונה אולפן החירום המיוחד, שיעביר ידיעות לכלל האוכלוסיה.

בכל מוסדות החינוך ירדו התלמידים והמורים למקלטים ולמרחבים המוגנים למשך שעה שלמה, שם שוחחו עם המחנכים על החשיבות של ההיערכות לקראת מלחמה. מפקד פיקוד העורף האלוף יאיר גולן וסגן שר הביטחון מתן וילנאי ביקרו במהלך התרגיל בבית הספר בן גוריון בגבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully