וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החרמת נשק מהמתנחלים - פזילה שמאלה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

8.4.2008 / 13:19

ח"כ ריבלין הגיב לפרסום לפיו צה"ל אסף מאות כלי נשק ממתנחלים בגדה. צה"ל: "נשק רב נגנב באחרונה והגיע לארגוני הטרור"

"החרמת נשק מהמתיישבים מבקשת לפזול לכיוון השמאל, כאילו אומרים: 'אנחנו לפני רגעי הכרעה ולכן מפרקים את המתנחלים מנשקם'". כך אמר היום (שלישי) חבר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) בתגובה לפרסום, לפיו צה"ל אסף בשבועות האחרונים מאות כלי נשק צבאיים ממתנחלים בגזרת בנימין, בהם גם קציני מילואים. רק לחברי כיתות הכוננות ולאחראים על הביטחון בהתנחלויות הותר להמשיך להחזיק בנשק צבאי.

ריבלין הוסיף כי הוא מקווה "שלא מדובר בעוד מהלך של פרובוקציה, כאילו הסכנה הם המתנחלים". לדבריו, הסכנה למעשי האלימות אינה באה מהמתנחלים "אלא מהגורמים העוינים את ישראל ואץ הקיום הציוני".

ריבלין תקף גם את הממשלה, ואמר, כי איסוף הנשק הוא המשך לפרובוקציה של שרת החוץ ציפי לבני, שהודיעה על תמיכתה בחוק פינוי-פיצוי למתנחלים בגדה. "כל הדברים הללו הם הצהרות שהמכנה המשותף שלהם זה הוצאת דיבת ההתנחלויות רעה", ציין.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שיגר הבוקר מכתב דחוף לאלוף פיקוד המרכז, האלוף גדי שמני, ובו דרישה חד משמעית לחדול מאיסוף הנשק ולקיים בירור מידי בנושא. "באחרונה מתרבים מאוד הדיווחים שאנו מקבלים מן היישובים על איסוף כלי נשק על ידי צה"ל", כתב דיין לשמני.

לדבריו, "צעדים אלה מבוצעים למרבה הפלא במקביל להקלות ביטחוניות מרחיקות לכת לפלסטינים, ובכלל זה הסרת מחסומים וצעדים חמורים אחרים המרעים את הביטחון האישי של תושבי יהודה ושומרון". דיין ציין גם, כי לפני כשלושה חודשים טען האלוף שמני כי אין מדיניות של איסוף כלי נשק, "אך העובדות טופחות שוב ושוב על פנינו".

"כלי הנשק נאספו לצרכי תחזוקה"

בצה"ל הדגישו הבוקר כי לא מדובר באיסוף המוני של כלי נשק, אלא באיסוף נשק מבודדים. בנוסף, הנשקיות שבהתנחלויות הועברו לחטיבות המרחביות – שם יתאפשר פיקוח טוב יותר ותחזוקה טובה יותר של כלי הנשק. "כלי הנשק נאספו לצרכי תחזוקה והם מיועדים להישאר בצה"ל חוץ משעות חירום. נשארו כלי נשק בידי כיתות הכוננות ובידי בעלי רשיון נשק".

לדברי גורמים בצה"ל, באחרונה היו גניבות רבות של כלי נשק ממתנחלים בגדה. "רבים מחזיקים נשק רק בגלל שהם מתנחלים וזה מצב לא תקין, לכן השארנו כלי נשק לכל בעלי הרשיון", אמרו.

"הנשק שנגנב מגיע בסופו של דבר ברוב המכריע של המקרים לארגוני הטרור", הסבירו בצה"ל. "אנו נמצאים בעיצומה של עבודת מטה שמטרתה להגדיר במדוייק מי רשאי להחזיק נשק ביהודה ושומרון, כשהקריטקריונים ייבחרו על פי שיקולים ביטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully