וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: "העם הפלסטיני מוכן לפיוס"

שולמית אביצור

8.4.2008 / 8:00

במכתב ל"שלום עכשיו" מציין ברגותי כי הפלסטינים רוצים "שתי מדינות - פלסטינית וישראלית, שיתקיימו זו לצד זו בביטחון ובשלום"

ראש התנזים לשעבר מרואן ברגותי, הכלוא בישראל, שלח מתאו במכתב לתנועת "שלום עכשיו", בו ביטא את "נכונות העם הפלסטיני לפיוס היסטורי".

"אני כותב לכם מהצינוק הקטן והחשוך שבו אני נמצא בכלא הכיבוש הישראלי, בין 11 אלף אסירים פלסטינים, בהם ילדים ונשים, ואלפי עצורים ללא משפט", כתב ברגותי. הוא ממשיך בהצהרה אישית ולאומית: "אני, מרואן ברגותי, אומר לכם שאני מוכן, וכמוני הרוב המכריע של העם הפלסטיני, לפיוס היסטורי המתבסס על ההחלטות הבינלאומיות, שיבטיח שתי מדינות, פלסטינית וישראלית שחיות זו לצד זו בביטחון ובשלום, ושיעניק לבנים שלנו ולבנים שלכם חיים בלי האיום של מלחמות ושפיכות דמים. כמו כן יש להגיע להפסקת אש כוללת ודו צדדית מוקדם ככל האפשר".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", ציינה כי את מכתבו של ברגותי יקריא מטעמו היום (שלישי) בא כוחו כדורה פארס, השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית, בעצרת שתיערך הערב לציון 30 שנה להקמת תנועת "שלום עכשיו" בכיכר רבין בתל אביב.

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר לוואלה! חדשות בתגובה למכתב, כי "שלום עושים עם אויבים, וברגותי הוא אויב מר שאיתו יש לשבת ולדבר". לדבריו, "מהמכתב ברור שיש אלטרנטיבה לחמאס בצד הפלסטיני, ועדיין לא מאוחר מדי להשיג הסדר שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully