וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

7.4.2008 / 23:34

מדד נאסד"ק איבד 0.3%, מדד דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי, ומדד S&P 500 הוסיף 0.2%. מניית טבע נפלה ב-1.8%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הציפיה לפתיחת עונת דו"חות לא קלה גברה על העידוד ששאבו המשקיעים מהתקדמות עסקת מיקרוסופט וגוגל, ומהערכות בנוגע להורדת הריבית הצפויה במשק האמריקאי, בתחילת המסחר. מדד המניות הישראליות בבורסת נאסד"ק נחלש בכ-1%.

היום נפתחה רשמית עונת הדו"חות בשוק האמריקאי עם דו"חותיה של יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב - אלקואה שצפויה לפרסם את דו"חותיה לאחר סיום המסחר. דו"חותיה של החברה נחשבים באופן מסורתי כמצביעים על מצבה של הכלכלה האמריקאית.

נאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,364 נקודות, דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 12,612 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.2% לרמה של 1,372 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.075% לרמה של 3.556%.

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן העריך היום כי לכלכלת ארה"ב, הנאבקת כיום בהדרדרות מתמשכת בשוק הדיור ובהשלכותיו של משבר האשראי העולמי, יש סיכוי של יותר מ-50% להיכנס למצב של מיתון. עם זאת, הוסיף גרינספאן, כי כלכלת ארה"ב טרם נכנסה למצב של מיתון, המתאפיין לרוב בנפילה חדה בהזמנות המוצרים, בעלייה חדה בשיעור האבטלה ובהיחלשות אינטנסיווית של הכלכלה.

"כדי לדעת שנכנסו למיתון - נצטרך לראות סימנים של הידרדרות: ישנם כמה אך עדיין לא רבים. לכן לא הייתי מתאר את המצב הנוכחי שלנו כמיתון - למרות שהסבירות שניכנס לאחד כרגע עומדת על יותר מ-50%", אמר גרינספאן.

בתגובה לאיום ששיגרה מיקרוסופט במהלך סוף השבוע לפיו בכוונתה להנמיך את הצעת הרכש שלה ליאהו, הודיעה הנהלתה של חברת האינטרנט כי היא והמשקיעים שלה מאמינים כי הצעת הרכש מעניקה לה "הערכת חסר משמעותית". "בגלל הירידה במחיר המניה שלכם, ערך ההצעה נמוך כיום בצורה משמעותית מערכו הראשוני", כתבו מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג והיו"ר רוי בוסטוק במכתב למנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר. יאהו הדגישה כי אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה עם מיקרוסופט.

מוטורולה הסכימה למנות לדירקטוריון שניים מנציגיו של המשקיע המיליארדר קרן אייקאן. המינוי מגיע לאחר שהמיליארדר רכש נתח ממניותיה של החברה וכפה עליה את הפרדת חטיבת הסלולר הריווחית מחברת האם.

"הערכת חסר משמעותית"

מניית של דלק US נסחרת על רקע עסקת ענק עם הממשל האמריקאי, שירכוש בשנה הקרובה דלק מטוסים מבית הזיקוק טיילר, שבבעלות החברה תמורת 102 מיליון דולר. מדובר בחוזה המגדיל פי שלושה את היקף הרכישה השנתית של הממשל מבית הזיקוק של דלק US בטקסס.

פאנדטק נסחרת על רקע הצעת רכש שקיבלה מכלל תעשיות. בעקבות היענות כמעט מלאה להצעת הרכש החלקית שהגישה לחברה הבת מרמת גן, תרכוש כלל תעשיות לפחות 13.4% מפאנדטק תמורת 26.2 מיליון דולר ותגדיל את שיעור אחזקתה ל-56.3% או אפילו מעט יותר.

אלון USA נסחרת על רקע החזרתו לפעולה חלקית של בית הזיקוק בביג ספרינגס לאחר שהושבת בעקבות שריפה שפרצה במקום. בית הזיקוק יפעל בשלב זה במתכנות חלקית עם קיבולת של 35 אלף חביות ליום.

נייס נחלשת על אף שהודיעה על עסקה חדשה - תספק מערכת לניתוח אינטראקציות, לחברת מיקור החוץ הצרפתית ווב הלפ (WebHelp), המתפעלת רשת מוקדי שירות בשלוש מדינות. החברה שכבר מחזיקה במספר מערכות מתוצרת נייס מרחיבה את סביבת פתרונות נייס שלה ותיישם את המערכת החברה ב-15 אתרי החברה הממוקמים בצרפת, רומניה ומרוקו.

ספקית הפתרונות למניעת דואר זבל קומטאץ’ הודיעה היום על כניסתה לתחומי אבטחת המידע באינטרנט. החברה השיקה מערכת לאיתור מחשבי זומבי - מחשבים שמשתלטות עליהן תוכנות השולחות דואר זבל, וירוסים, תוכנות המשמשות להונאות ומזיקים נוספים, וזאת מבלי שהמשתמש במחשב מודע אליהן.

בין המניות הישראליות שנהנות מעליות השערים בוול סטריט ניתן למנות את מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, את מניית מלנוקס, את מניית ענקית הבילינג אמדוקס, את מניית רדוור, את מניית ספקית ציוד התקשורת אודיוקודס ואת מניית יצרנית ציוד האבטחה מגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully