וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לבוש: "החרם האולימפיאדה בסין"

7.4.2008 / 22:46

המתמודדת הדמוקרטית קראה לנשיא ארה"ב להחרים את טקס פתיחת המשחקים האולימפים בשל הפרת זכויות האדם בסין

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

הסנטורית הילרי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קראה הערב (שני) לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש להחרים את טקס פתיחת האולימפיאדה בסין, שייערך באוגוסט הקרוב. זאת על רקע המהומות האלימות בטיבט והיעדר לחץ של ממשלת סין על סודן להפסיק את רצח העם בדרפור.

לדברי קלינטון, "בעת הזו, ולנוכח האירועים האחרונים, הנשיא בוש אינו צריך להשתתף בטקס הפתיחה בבייג'ין, אלא אם ממשלת סין תשנה באופן משמעותי את התנהלותה". קלינטון הוסיפה, כי היא קוראת לממשלת סין לנצל את ההזדמנות ו"לעמוד בשאיפות האוניברסליות לאחדות ולמתן כבוד לזכויות אדם - אידאלים שעומדים בבסיס המשחקים האולימפיים".

בתוך כך, הלפיד האולימפי כובה היום על ידי גורמים רשמיים, תוך כדי מעברו ברחובות פריז, ככל הנראה בעקבות ההפגנות נגד מדיניות סין בטיבט. הלפיד אמור היה לעשות את דרכו ממגדל אייפל, מהלך 28 ק"מ, ועד לאצטדיון שארלטי, בקצה הדרומי של העיר. 3,000 השוטרים שנערכו לאורך המסלול לא הצליחו למנוע מהמפגינים לשבש את מהלך המירוץ. המחאות נגד סין הגיעו היום גם עד לגשר הזהב בסן פרנסיסקו, שם תלו פעילים למען עצמאות טיבט כרזות בעד מתן עצמאות לחבל הארץ.

אתמול התחוללו מהומות בקנה מידה גדול בלונדון, בעת שעבר שם הלפיד האולימפי. אלפי מפגינים עמדו לאורך המסלול וצעקו סיסמאות נגד סין. כמה אנשים נעצרו אחרי שניסו לכבות את הלפיד.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully