וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "ארה"ב מבקשת לחדש השיחות על עירק"

שי אילן

7.4.2008 / 18:14

משרד החוץ האירני מסר שארה"ב פנתה אליו לחדש את השת"פ הביטחוני בעניין עירק. הביע תמיכה בפעולת ר"מ עירק נגד המיליציות השיעיות

משרד החוץ האירני אמר היום (שני) שקיבל פניה מארצות הברית לקיים סבב שיחות נוסף בעניין ביטחון עירק. דובר משרד החוץ האירני מוחמד עלי חוסייני אמר במסיבת עיתונאים כי ארצו שוקלת את הבקשה. חוסייני גם הביע תמיכה בראש ממשלת עירק, נורי אל מליכי, ובמבצע הצבאי אותו הוא מנהל נגד המיליציות השיעיות בדרום עירק.

לדברי חוסייני, מדובר ב"מיליציות חמושות לא חוקיות", והמלחמה בהן היא אינטרס של עירק ושל שכנותיה. היום הציב אל מליכי אולטימטום למנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר, לפיו אם לא יפרק את המיליציות החמושות שלו, לא יוכל להשתתף בבחירות.

אירן רמזה כמה פעמים שהשתתפה בעצמה בפעולה בדרום עירק, לצד הכוחות העירקיים. זאת בניגוד להצהרות האמריקאיות לפיהן אירן מאמנת את אנשי המיליציות השיעיות ומחמשת אותן, כדי לערער את היציבות בעירק. אירן מכחישה את הדברים, והאשימה את ארצות הברית בשפיכות הדמים ובפגיעה באזרחים בקרבות האחרונים עם השיעים. חוסייני אמר כי משלחת עירקית רשמית ביקרה לאחרונה באירן. "קראנו לכל הצדדים לנהוג באיפוק", אמר חוסייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully