וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: איסור גורף על מכירת חמץ

7.4.2008 / 16:31

ח"כ אברהם רביץ דורש לדון עוד לפני חג הפסח בהצעת חוק שיזם, לפיה "לא יציג בעל עסק מוצר חמץ למכירה", גם שלא בפומבי

ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) פנה היום (שני) ליו"ר הכנסת, וביקש לקדם תיקון לחוק החמץ. לפי ההצעה, המילה "פומבי" תימחק מהנוסח, הקובע כעת כי "לא יציג בעל עסק בפומבי מוצר חמץ למכירה או לצריכה". החוק החדש יאסור מכירת חמץ באופן גורף.

ח"כ רביץ דרש כי ועדת הכנסת והמחלקה המשפטית ידונו בהצעת החוק עוד בפגרה, לפני חג הפסח, וכי כל קריאות האישור בוועדת הכנסת ובמליאה יתבצעו במהלך יום אחד בלבד. היום פורסם כי דיון מיוחד בנושא צפוי להתקיים לאחר שנאספו ארבעים חתימות מחברי כנסת. מועד קיום הדיון כפוף להחלטת יו"ר הכנסת דליה איציק וטרם התברר אם ייערך לפני פסח. לדברי רביץ, ניתן יהיה לדון בהצעת החוק שלו באותו הדיון.

לגבי הטענות כי חוק החמץ מהווה כפייה דתית, אומר רביץ: "העם היהודי החליט לאמץ כמה מקרים של כפיה דתית, זאת כדי לשמור על סמלים יהודים שקיימים כמה דורות. על החוק אף אחד לא מתווכח, רק על הפרשנות".

חכ אופיר פינס (עבודה) מתכוון לחדש את הצעת החוק שלו לביטול חוק החמץ, במידה וח"כ רביץ יעלה את הצעתו. לדבריו, ההצעה תפגע קשה בסטטוס קוו. "המשמעות היא שלא ניתן לומר גם מה מותר לאכול בבית. בסופו של דבר, הענייין הפומבי לא נוצר סתם, אלא נוצר כפשרה כדי לא לפגוע ברגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully