וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תתכנס לדון בהיתר למכור חמץ בפסח

פנחס וולף

7.4.2008 / 13:16

הכנסת תתכנס למושב פגרה מיוחד כדי לדון בפסיקה, לאחר שנאספו 40 חתימות ח"כים על הבקשה. לא ברור אם הדיון יערך לפני החג

הכנסת תתכנס למושב פגרה מיוחד על מנת לדון בפסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, שהתיר למכור חמץ בפסח. זאת, לאחר שנאספו ארבעים חתימות מחברי כנסת של סיעות יהדות התורה, ש"ס, האיחוד הלאומי-מפד"ל והליכוד. מועד קיום הדיון כפוף להחלטת יו"ר הכנסת דליה איציק וטרם התברר אם יערך לפני פסח.

סגן ראש הממשלה השר אלי ישי (ש"ס) מתח אתמול (ראשון) ביקורת חריפה על ההחלטה לאפשר מכירת חמץ בפסח. "ביקשתי משר המשפטים שינחה את הפרקליטות להגיש ערעור על ההחלטה", אמר ישי במהלך ישיבת הממשלה, והוסיף כי "מדובר בהחלטה המהווה כתם שחור בזהות היהודית של מדינת ישראל".

ביום חמישי שעבר התיר בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים לחנויות, למסעדות ולפיצריות למכור חמץ בפסח, למרות "חוק המצות" האוסר על מכירת חמץ בפומבי. השופטת, תמר בר-אשר צבן, הורתה למחוק כתבי האישום שהוגשו נגד ארבעה בעלי מסעדות בירושלים, שלטענת המדינה עברו על החוק כשמכרו חמץ בפסח אשתקד.

לדברי השופטת, "חוק המצות" אוסר על בעל עסק להציג מוצרי חמץ בפומבי או לצריכה, "אלא שעל פי הגדרת המלה 'פומבי' בחוק העונשין ולאור תכליתו של חוק חג המצות, שנועד למנוע הצגת חמץ בפרהסיה, אין אותם בעלי העסק באים בגדרו של מקום פומבי". בהתבסס על פרשנות רש"י לגמרא, הבחינה השופטת בפסק הדין בין מתחם סגור, כגון חנות או מסעדה, לבין שוק או דוכן שנמצאים ב"רשות הרבים", ובהם אסור להציג חמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully