וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפיד האולימפי כובה בפריז

7.4.2008 / 14:23

3,000 השוטרים שנערכו לאורך המסלול לא הצליחו למנוע את המהומות נגד מדיניות סין בטיבט, ומארגני הארוע נאלצו לכבות את הלפיד

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

הלפיד האולימפי כובה תוך כדי מעברו ברחובות פריז, על ידי גורמים רשמיים, ככל הנראה בעקבות המהומות לאורך המסלול בו עבר בעיר. הלפיד אמור היה לעשות את דרכו ממגדל אייפל, מהלך 28 ק"מ, ועד לאצטדיון שארלטי, בקצה הדרומי של העיר. 3,000 השוטרים שנערכו לאורך המסלול לא הצליחו למנוע מהמפגינים נגד מדיניות סין בטיבט לשבש את מהלך המרוץ. ארבעה מפגינים נעצרו על ידי משטרת צרפת.

מסע הלפיד התחיל ב-13:30 על פי שעון ישראל ואמור היה להסתיים ב-18:00. רשתות הטלוויזיה האירופיות דווחו שאחרי שהלפיד כובה, הוא הוכנס לאוטובוס שם יעבור את המשך המסלול. הלפיד אמור לעשות את הדרך מיוון ואחרי מסע בעולם להגיע לאתר האולימפיאדה בסין. מארגני המרוץ מחזיקים ברשותם להבה נוספת שהודלקה במקדש אתנה ביוון.

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר נשאל אם הוא סבור שיהיו מהומות, וענה בחיוב. הוא הוסיף כי הוא רוצה שתושבי פריס יהיו מודעים לכך. "אני לא פוחד מהמהומות. אני לא רוצה בהן, אבל בוודאי שיהיו הפגנות", אמר קושנר. על בניין עיריית פריז נתלה שלט עליו כתוב "צרפת תומכת בזכויות אדם ברחבי העולם", יוזמה של ראש העיר הסוציאליסט ברטראן דלאנו.

אתמול התחוללו מהומות בקנה מידה גדול בלונדון, בעת שעבר שם הלפיד האולימפי. אלפי מפגינים עמדו לאורך המסלול וצעקו ססמאות נגד סין. כמה אנשים נעצרו אחרי שניסו לכבות את הלפיד האולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully