וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובינתיים בעזה: אין מלט לקבור את המתים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.4.2008 / 12:07

תושבי עזה נאלצים ללון בתחנות הדלק בגלל התור האינסופי. "למורים אין דלק לבוא לבי"ס, מחיר הירקות עלה פי עשרה"

בין דיווח על המצב בגבול הצפוני לבין דיווח על תרגיל העורף, כמעט ושכחנו את רצועת עזה. על אף הדיווחים על רגיעה יחסית, מיליון וחצי תושבי הרצועה עדיין חיים את חייהם עם מחסור חמור של דלק, מזון, מלט ותרופות. "לאורך הכבישים עומדות שורות ארוכות של מאות מכוניות, המחכות לתדלק בתחנות הדלק. יש מכוניות הממתינות אפילו יומיים-שלושה עד שיגיע מעט דלק לתחנות. חלק מתושבי הרצועה אפילו נאלץ ללון בתחנות הדלק", מספרים תושבי עזה.

"הסולר מגיע פעמיים בשבוע והבנזין מגיע פעם אחת בשבועיים-שלושה", מספרים תושבי הרצועה. "המשבר הוא עמוק. עובדים רבים אינם מסוגלים להגיע לעבודה מפני שאין להם דלק. רק אלו שעבודתם קרובה הולכים אליה ברגל. מורים רבים אינם מגיעים לבתי הספר משום שאין להם דרך להגיע אליהם. בשל כך משתדלים בתי הספר להעסיק מורים שגרים בסמוך".

גם בתחום אספקת המזון, כך מסתבר, לא חל כל שיפור. "מחיר הירקות עלה פי עשרה. יש גם מחסור בשמנים ובחלב. עד שתינוקות מתרגלים לחלב מסוים, הוריהם נאלצים להחליף להם את הסוג. תינוקות רבים חולים בגלל זה". תושבי עזה מספרים עוד כי לאור המחסור החריף במלט, נאלצים התושבים לאלתר פתרונות בבית הקברות. "אנשים מכסים את הקברים עם פחים ועם קרשים משום שאין מלט לכסות אותם".

"החקלאים אינם מסוגלים בכלל להגיע לאדמותיהם משום שמי שמגיע אליהן, נורה על ידי חיילי צה"ל", מספר לוואלה! חדשות אבו חסן, תושב העיירה בית חנון שבצפון הרצועה. "אתמול כוחות צה"ל גילחו לי כרם אפרסקים בגודל שמונה דונם, הנמצא מזרחית לעיירה. ביום אחד גילחו שם את כל העצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully