וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר האוצר זורק לכלבים את רוכשי הדירות"

פנחס וולף

7.4.2008 / 12:16

יו"ר ועדת הכספים איים כי הוועדה לא תאשר קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה אם האוצר לא יסייע לפתרון משבר "חפציבה"

ועדת הכספים לא תאשר את הקיצוץ הרוחבי המתוכנן במשרדי הממשלה אם משרד האוצר לא ימצא פתרון לרוכשי הדירות מחברת "חפציבה" – כך הודיע היום (שני) יו"ר וועדת הכספים, סטס מיסז'ניקוב, בתגובה להודעת נציגת אגף התקציבים כי האוצר לא יעביר 25 מליון שקל לנפגעי "חפציבה". כדי להוכיח את רצינות כוונותיהם לא אישרו חברי ועדת הכספים תשע תקנות הנוגעות לניירות ערך וחלק מההעברות התקציביות שהאוצר ביקש.

מיסז'ניקוב הודיע במהלך דיון בוועדת הכספים כי הוועדה בראשותו תמשיך ללוות את משבר "חפציבה" עד למתן הסיוע בגובה 25 מליון שקל – אותו דרשה הוועדה ממשרד האוצר.
"תפקיד הממשלה הוא לא לספק ביטוח עבור חברות פרטיות או לפצות את האזרחים בעקבות פשיטת רגל", אמרה נציגת אגף התקציבים. לטענתה, זוהי הסיבה שבגינה מסרב שר האוצר להעביר את הסכום לרוכשים.

מיסז'ניקוב מסר בתגובה כי "שר האוצר זורק לכלבים את רוכשי הדירות שאיבדו את כספם. חבל שזו המתנה שהוא בחר להעניק להם לרגל חגיגות השישים למדינה. זו בושה וחרפה שהבנקים, למרות שהם לא מחויבים בכך, מוכנים לבוא לקראת הרוכשים ולעזור, ואילו המדינה מתעלמת מהם".

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) נחרץ לא פחות. "שר האוצר שיקר לחברי ועדת הכספים, כאשר הניח להם להאמין שמשרד האוצר אכן יעביר את הסכום הדרוש לקרן הסיוע", אמר בסיום ישיבת הוועדה. לדבריו, "השר הבטיח לי באופן אישי, שבכוונתו לפעול בנושא 'חפציבה' ולסייע במידה מוגבלת של 15 מיליון שקלים למשפחות שנפגעו, בעיקר לרוכשים שאינם מבוטחים. הבטחה זו הייתה הבסיס להצהרת שר השיכון מעל במת הכנסת, שמדינת ישראל תתרום את חלקה לפתרון המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully