וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל תייר הופך לברווז במטווח"

יהושע בריינר

7.4.2008 / 10:23

כך אמר קב"ט ניר-עם, לאחר שאלוף פיקוד הדרום אסר על כניסת ישראלים אל הגבעה הסמוכה, שם נפצע ראש לשכתו של השר דיכטר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט הוציא צו האוסר על כניסת ישראלים אל שטח גבעת נזמית הסמוכה לניר עם ואל המצפה שבראשה. זאת, בעקבות פציעתו של מתי גיל, ראש לשכת השר לביטחון פנים אבי דיכטר, מירי צלפים במקום ביום שישי האחרון.

צה"ל גם תגבר את הכוחות במוצב שנמצא על קצה הגבעה הסמוכה למצפה, והניח בכניסה למקום גדר תיל על מנת למנוע כניסת כלי רכב למקום. כמו כן הציב צה"ל שלט המזהיר את המבקרים במקום מפני ירי.

"הצבא הורה לסגור את המצפה בגלל התרבות מספר ירי הצלפים אל עבר המקום", אמר לוואלה! חדשות קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב יואב פלד. "אבל גם אם הצבא לא היה סוגר, אנחנו היינו צריכים לעשות את זה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שכל תייר שיגיע למצפה יהפוך להיות ברווז במטווח".

ככל הנראה, סגירתו של המתחם היא זמנית בלבד, שכן תוקף צו אלוף הוא 45 ימים בלבד. המצפה, הנקרא על שמו של אלוף משנה נבי מרעי שנהרג מאש צלפים ברצועה, נחשב לפופולרי מאוד בקרב התיירים המגיעים לאזור בשל מיקומו המאפשר תצפית על כל צפון הרצועה. קרבתו אל גדר המערכת הפכה את המקום לפופולרי גם בקרב החמושים הפלסטינים.

בצה"ל היו מוטרדים מאוד מה"טיילת" כלשונם שנוצרה במקום. "מדובר במקום מאוד מסוכן וביעד של המחבלים", אמר גורם צבאי. "תיירים באו בהמוניהם אל המקום מבלי לדעת שכל אחד ואחד מהם נמצא על הכוונת של הצלפים הפלסטינים". מתחם אנדרטת "החץ השחור" לזכרם של חיילי חטיבת הצנחנים הנמצאת בסמוך מאוד למצפה נותר פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully