וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיסור: ישראלים נעצרו בבית לחם

6.4.2008 / 21:08

הפלסטינים עצרו את השניים, שהתכוונו כנראה למכור סחורה. זהו המקרה התשיעי של כניסת ישראלים לשטח A מתחילת 2008. "זה ייגמר בלינץ' כמו שהיה ברמאללה"

שני אזרחים ישראלים נעצרו היום (ראשון) בבית לחם על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לאחר שנכנסו לעיר, ככל הנראה כדי למכור סחורה. השניים נכנסו עם רכבם לעיר, כנראה דרך בית ג'אלה, וזוהו על ידי שוטרים פלסטינים. הם נעצרו והועברו בתיאום עם המנהל האזרחי לידי משטרת מחוז ש"י, שם הם נמצאים כעת בחקירה.

זהו המקרה התשיעי של כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A מאז תחילת שנת 2008. בצה"ל מוטרדים מאוד מהעליה במספר הארועים מסוג זה, בשל ריבוי ההתרעות על כוונות ארגוני הטרור לפגוע באזרחים ישראלים, בעיקר על רקע חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. בצה"ל שבים ומדגישים כי על פי צו מפקד פיקוד מרכז האלוף גדי שמני חל איסור מוחלט על אזרחים ישראלים להכנס לשטחי A ללא היתר.

"ארוע כזה יסתיים בסוף בלינץ', כמו שהיה ברמאללה", אמר קצין בכיר בפיקוד המרכז. "למרות כל האזהרות, השילוט והפרסומים, חלק מהאזרחים לא מגלים עירנות ונכנסים בין אם בשוגג ובין אם במזיד לשטחי A. יום יבוא וזה ייגמר באסון". הקצין קרא לישראלים המטיילים בחג הפסח ביהודה ושומרון לגלות ערנות וזהירות ולהשמע להוראות.

במהלך הלילה נכנס בשוגג אזרח ישראלי לרמאללה. הוא נעצר על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, והועבר לשטח ישראל ולטיפול המשטרה בתיאום עם המנהל האזרחי. בשבוע שעבר נעצר אזרח ישראלי על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בישוב סלפית, דרומית לקלקיליה, לאחר שנכנס ככל הנראה בטעות לכפר הנמצא בשליטה פלסטינית מלאה. לטענתו, הוא נכנס למקום בטעות במהלך טיול רגלי שערך באזור. לפני כשבועיים נעצר אזרח ישראלי תושב אילת לאחר שנכנס לכפר דהריה, הסמוך לחברון. גם הוא טען בחקירתו, כי נכנס לכפר בשוגג במהלך טיול שערך באזור.

לפני כשבועיים אושר חוק הקובע כי מי שיתקן כלי רכב הרשום בישראל בשטחי הרשות הפלסטינית צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר. על פי החוק, שהוגש על ידי ח"כ משה כחלון (ליכוד), יהיה איסור פלילי על מסירת רכב לתיקון בשטחי הרשות הפלסטינית וכן על העברת רכב באמצעות רכב אחר על-מנת לתקנו. החוק קובע שקצין משטרה יהיה מוסמך, על-פי תנאים שנקבעו בהצעת החוק, לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה וליטול את רשיון הרכב שלו ושל הרכב שבאמצעותו הועברו לשטחי הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully