וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלום לדורותיו באזכרה לנשיאים וראשי ממשלה

פנחס וולף

6.4.2008 / 21:15

אולמרט הספיד את רה"מ המנוח שרת ש"הציע אלטרנטיבה מדינית". על הנשיא עזר וייצמן ז"ל אמר כי "הסתער על ההזדמנות לשלום"

נטע גרנות

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

"משה שרת היה שותף לבן גוריון באסטרטגיה של חלוקת הארץ ובעמידה תקיפה אחרי מלחמת העצמאות מול הלחצים הבינלאומיים לקצץ בשטחי המדינה ולפתוח את גבולותיה לשיבת פליטים. אולם הוא התנגד לטקטיקה הנועזת שלו שהכריז על ירושלים כבירתה של המדינה מול התנגדות עולמית מקיר לקיר", כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט במהלך טקס האזכרה הממלכתי השנתי לנשיאים ולראשי הממשלות שהלכו לעולמם שהתקיים הערב (ראשון) בבית הנשיא בירושלים.

"שרת שלל במיוחד את מדיניות הביטחון של בן גוריון שהתבססה על פעולות גמול והציע אלטרנטיבה מדינית לטיפול בבעיות הביטחון. תקופת כהונתו הקצרה לא הספיקה כדי להוכיח את עדיפות שיטותיו".

על הנשיא המנוח עזר וייצמן אמר אולמרט כי "היה נץ שבניצים כל עוד לא נפתח הצוהר לשלום אבל בהיווצר הזדמנות לפריצת הדרך לשלום הוא הסתער עליה בתנופה ובמלוא מוטת כנפיו". לדבריו, וייצמן היה "ציוני מקסימליסטי על פי דרכו שראתה בהשגת השלום פסגת יעדיה".

טקס האזכרה הוקדש השנה בעיקר לזכר הנשיא עזר וייצמן וראש הממשלה משה שרת והשתתפו בו הנשיא שמעון פרס, ראש הממשלה אהוד אולמרט, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש והרבנים הראשיים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully