וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון שוב מסתבכת

שי אילן

6.4.2008 / 15:57

קלינטון חרתה על דגלה את עניין ביטוח הבריאות האוניברסלי. את הצורך היא ממחישה על ידי דוגמאות שככל הנראה לא היו

במסע הבחירות שלה, הילרי קלינטון שמה דגש רב על תוכניתה להעניק ביטוח בריאות אוניברסלי לאזרחי ארצות הברית. אחד הסיפורים המשמשים אותה במסע הבחירות הוא על אישה מאוהיו שמתה אחרי שאיבדה את תינוקה, בגלל שבית החולים סירב לטפל בה.

קלינטון מספרת שהאישה הגיעה לבית החולים, ואמרה לצוות שאין לה ביטוח בריאות. לדבריה, נאמר לה: "אנחנו לא יכולים לטפל בך עד שלא תשלמי 100 דולר. "מאיפה אני אשיג 100 דולר", מצטטת קלינטון את דברי האישה. בפעם הבאה שהיא הגיעה לבית החולים זה היה באמבולנס, על פי גרסת הקלינטונית. הפעם היא קיבלה טיפול חירום שכבר לא יכול היה לעזור.

קמפיין קלינטון לא בדק אמינות הסיפור

האישה האמורה אכן מתה, חודשיים אחרי שילדה עובר מת, אולם היא הייתה מבוטחת וקיבלה טיפול מלא, כך אומר בית החולים באוהיו. טרינה בכטל הייתה בת 35 וניהלה סניף של פיצה האט. היא מתה מסיבוכי לידה, טוען בית החולים, אבל מעולם לא נתקלה בסירוב לקבל טיפול. בית החולים טוען שאנשי הקמפיין של קלינטון אף פעם לא טרחו לברר את אמינות הסיפור.

בסביבתה של קלינטון אומרים שהיא שמעה את הדברים מסגן השריף באחת העיירות באוהיו. הוא עצמו אומר ששמע את הסיפור מכלי שני, ואינו יודע את מידת אמינותו. לדברי מו אליטי, אחד מדובריה של קלינטון, מועמדים חוזרים פעמים רבות על סיפורים שהם שומעים במסע הבחירות, ומנסים לבדוק את אמינותם ככל שהם יכולים. במקרה הזה, הסיפור לא נבדק עד הסוף, לדבריו. "אם בית החולים אומר שלא כך הם פני הדברים, אנחנו מכבדים את זה", אמר אליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully