וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגרים מתים בסתר

שי אילן

6.4.2008 / 15:44

שני בלוגרים באתרי טכנולוגיה מתו לאחרונה מהתקפי לב. על סכנות העבודה מהבית, מסביב לשעון בתנאי לחץ בתעשיית העיתונות המקוונת

מסוכן להיות בלוגר שעובד בבית, מול מחשב וערימת גאדג'טים, כי מתים מזה, כך מגלה היום ה"ניו יורק טיימס". לפי הערכת העיתון, אלפי בני אדם, ואולי עשרות אלפים, עובדים כבלוגרים באתרי חדשות ומידע, עבודה מפרכת ומלחיצה, מסביב לשעון. העיתון מספר על שניים שמתו בחודשים האחרונים, שניהם כתבי טכנולוגיה, אחד בן שישים והשני בן חמישים. אמנם, מודה העיתון, שני בלוגרים מתים עדיין לא מעידים על מגיפה, אבל בני משפחתם של השניים, חבריהם ועמיתיהם למקצוע מייחסים את זה לסגנון החיים הלא בריא.

העוסקים במקצוע מדווחים על עלייה או ירידה דרסטית במשקל, הפרעות שינה ותשישות. גם אלה שמקבלים שכר ראוי, עורכי בלוגים עצמאיים, מדווחים על קושי הנובע מלחץ ומעבודה בבית. מייקל ארינגטון, עורך TechCrunch, בלוג טכנולוגיה פופולרי מרוויח מיליונים מפרסומות. למרות זאת, הוא אומר, הוא העלה 15 ק"ג בשלוש השנים האחרונות. "בשלב מסוים תהיה לי התמוטטות עצבים, ויאשפזו אותי בבית חולים", אמר ארינגטון.

עבודה מהבית אינה בריאה

בניגוד לתפיסה המקובלת, עבודה מהבית לא מבטיחה נינוחות רבה יותר. מבחינת המכורים לעבודה, או מי שנדרשים להיות זמינים כל העת, זה אומר שאין אפשרות להתנתק לרגע. התחרות בין אתרי חדשות, המתעדכנים מסביב לשעון היא עזה והשכר, על פי רוב, לא גבוה וניתן במקרים רבים לפי מספר הפרסומים. לעתים, בלוגרים מקבלים תשלום לפי מספר הכניסות לכתבותיהם, מה שגורם ללחץ לכתוב עוד ועוד.

חלק מהם, כמו מט ביוקנן, כתב טכנולוגי באתר פופולרי, אוהבים את עבודתם, ואת האינטנסיביות הכרוכה בה. אולם, הוא אומר, המחיר גבוה: הוא ישן חמש שעות בלילה, אינו אוכל ארוחות מסודרות אף פעם, ושומר על עירנות בעזרת תוספי חלבון מעורבבים בקפה. לפעמים, הוא מספר, ראשו צונח על המקלדת והוא נרדם לכמה דקות. מבקרי הז'אנר אומרים ש"תשלום תמורת קליקים" פוגע לא רק בבריאות, אלא גם באיכות הכתיבה, משום שבעלי האתרים מעדיפים תנועת גולשים על איכות עיתונאית.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully