וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "הציבור אדיש למתקפות מעזה"

ספי קרופסקי

6.4.2008 / 12:41

במהלך ישיבת הממשלה פנה השר לביטחון פנים לרה"מ ואמר כי הוא "מצפה שיתכנס דיון בקבינט ובממשלה לאשר התכנית להפסקת הירי"

השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שעוזרו האישי נפצע ביום שישי האחרון מירי של צלפים פלסטינים, יצא היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה בביקורת על אוזלת ידה של מערכת הביטחון ועל האדישות הציבורית בשל המשך התקפות הקסאמים והירי מרצועת עזה על ישראל. "אמש הייתה צפירת צבע אדום באשקלון שהורידה למקלטים 120 אלף איש. הדבר עבר ליד אוזניהם של מרבית תושבי ישראל. כלפי שדרות וביישובי עוטף עזה האדישות גדולה הרבה יותר", הטיח דיכטר בשרים.

באשר לתקרית שארעה בגבעת תצפית על גבול הרצועה, ובה נפצע עוזרו האישי של דיכטר, מתי גיל, אמר השר כי "הירי לעבר הגבעה ופציעתו של אזרח ישראלי היה עובר ללא סיקור משמעותי אם לא היה מדובר בעוזרו של השר לביטחון פנים".

כמו כן דחה דיכטר את הפרסומים כי ביקורו נעשה ללא תיאום עם גורמי הביטחון ."הביקור היה מתואם עם צה"ל", הדגיש, והוסיף בהקשר זה כי "צה"ל אמור לשמור על שוליים באזור הגבול שאליהם לא צריכים להיכנס פלסטינים". לשיטתו של דיכטר, "בפועל, ירי משטח הרצועה מתבצע לעבר חקלאים בעין השלושה כמו גם אל עבר גבעת התצפית".

דיכטר פנה אל השרים ואל ראש הממשלה, ואמר להם כי "הקבינט הנחה את צה"ל לפני שבועיים להביא להפסקת הירי, ולא להפחתתו. אני מצפה מראש הממשלה לכנס דיון בקבינט ובממשלה לאשר התכנית להפסקת הירי".

בתוך כך, התעורר ויכוח במהלך הישיבה בין דיכטר לבין המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, שאמר כי יש לקדם שורה של הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון. דיכטר ענה לרמון כי ללא עשייה אפקטיבית לעצירת הטרור מצדם של מנגנוני הביטחון הפלסטיני, "העלאת רמת החיים עשויה להוביל להעלאת רמת המתים בצד הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי דיכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully