וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ”ש: תושבי שדרות לא יקבלו פטור ממסים

6.4.2008 / 12:31

בית המשפט המחוזי בת"א דחה תביעה של התושבים לתת להם הקלות, עד שיזכו ל"אותה רמת ביטחון ממנה נהנים יתר אזרחי ישראל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את תביעתם של 41 תושבי שדרות לפטור אותם מתשלום מסים ישירים ועקיפים "עד אשר ייקבע כי המדינה מספקת להם אותה רמת ביטחון ממנה נהנים יתר אזרחי מדינת ישראל". רשם בית המשפט אבי זמיר קיבל את בקשת המדינה למחוק את התביעה על הסף, בין השאר משום שהיא עוסקת בעניין "בלתי-שפיט".

בפסיקתו ציין הרשם זמיר, כי מצוקתם הקשה של תושבי שדרות וסביבתה אינה זרה למערכת המשפט, ועם זאת "האופי הברור והדומיננטי של התביעה הוא פוליטי, לא משפטי, על אף הניסיון 'לצבוע' אותה בכסות משפטית לכאורה". עוד כתב זמיר, כי התובעים אינם טוענים ל"הפקרה כלכלית" אלא ל"הפקרה ביטחונית-צבאית".

לדבריו, "עתירה המבקשת את בית המשפט להחליט מתי המדינה מספקת את רמת הביטחון הנדרשת, לא רק שהיא כללית ותיאורטית, אלא שהיא מצויה עמוק בתוך מתחם העניינים הבלתי שפיטים".

הרשם גם ציין בפסיקתו, כי "הכרזה על 'מרד מסים' בתגובה לפעילות שלטונית, שאינה לרוחה של קבוצת אזרחים מסוימת, היא חתירה מסוכנת תחת אושיות הדמוקרטיה". לדבריו, התובעים, לכאורה, אינם מכריזים על "מרד מסים". "הם מבקשים שבית המשפט 'יאשר' אותו. בכך הם מבקשים שבית המשפט ירשה להם לפעול בניגוד לחוק, תוך השגת גבולן של הרשויות האחרות, המחוקקת והמבצעת". "אין הם זכאים לסעד כזה", הוסיף.

לדברי הרשם, מסים הכרחיים לקיומה של המדינה. עם זאת, לצד קביעתם והחלתם, מוסמך המחוקק לתת את הפטורים, ההקלות וההנחות המתחייבות במקרה נתון מתאים - "המחוקק ולא בית המשפט". "דרכם של התובעים אינה הדרך הראויה", סיכם.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully