וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה, נשיא לשחורים בלבד

רועי כ"ץ

6.4.2008 / 12:15

הניצחון הצפוי של קלינטון בפנסילבניה הלבנה עשוי להוכיח שמועמדותו של אובמה מתבססת על הקול השחור ומנותקת מהמציאות בארה"ב

הקלינטונים זוכרים לטובה את פנסילבניה. לפני שש עשרה שנים בדיוק, זכה ביל קלינטון בניצחון גדול בפריימריס כשהביס את ג'רי בראון, מושל קליפורניה דאז ומתחרה על המינוי הדמוקרטי לתפקיד הנשיא. גם השנה צפויים הקלינטונים לצאת עם ידם על העליונה בבחירות המקדימות בפנסילבניה. הפעם הילרי מגיעה למדינה בעיצומו של מסע בחירות מתיש ובפיגור אחר המוביל במרוץ. למעשה, רק ניצחון גדול בפנסילבניה ישאיר לקלינטון מספיק אוויר כדי לנסות לשכנע את המצביעים הדמוקרטיים שיש בידיה סיכוי ממשי לגבור על אובמה.

לבנים ומבוגרים קשה לשכנע

לא במקרה בחר אובמה בעיר פילדלפיה כפלטפורמה לנאום "הגזע ואמריקה" אותו נשא לפני כשבועיים בתגובה ספונטנית, לכאורה, להתבטאויות מקורבו ג'רמי רייט על יחסה של הממשלה לשחורים בארה"ב. פילדלפיה, העיר הגדולה בפנסילבניה, מתאפיינת באוכלוסייה גדולה של אפרו-אמריקנים. כמעט מחצית מתושבי העיר הם כהי עור ונושא אפליה על רקע גזעי ודאי אינו זר לתושבי העיר. מחוץ לעיר, לעומת זאת, התמונה שונה לחלוטין. פנסילבניה היא אחת המדינות הלבנות ביותר בארה"ב, 85 אחוזים מתושבי המדינה הם לבנים, רק 10 אחוזים הם כהי עור ובשברי האחוזים הנותרים אפשר למצוא את שאר קבוצות המיעוטים באמריקה.

במטה הבחירות של אובמה מרבים לרטון על גזענות וצובעים כל בדל ביקורת בגוונים אנטי-שחורים, אך גם שם יודעים שהקהילה השחורה היא שמעניקה בינתיים למועמד שלהם את ההובלה במירוץ. בפנסילבניה הלבנה המצב יהיה שונה בתכלית. ההפסד הצפוי לקלינטון מעיד יותר מכל עד כמה המועמדות של אובמה היא אוטופית וכמעט מנותקת, לצער רבים, מהמציאות הפנימית בארה"ב. פנסילבניה מתאפיינת גם באוכלוסייה מבוגרת, בעיה נוספת לאובמה, שמצליח יותר בקרב קהל צעיר וליברלי. ואחרי כל זה, אם אובמה יצליח להימנע מהפסד גדול בפנסילבניה ויצא בנזק קטן, ייחשב הדבר להישג גדול עבורו ולמכה אנושה עבור קלינטון.

והמספר הנוסף

250 דולר, זה הסכום אותו תיאלצו להוציא כדי לקבל כיסא טוב ליד התזמורת בהופעה של אלטון ג'ון השבוע. ג'ון, אזרח בריטי, ככל הידוע, ימסור את כל ההכנסות למטה הבחירות של הילרי קלינטון בה הוא תומך. ההופעה (9 באפריל) תתקיים ברדיו סיטי מיוזיק הול בניו יורק תחת הסלוגן "הילרי ואלטון, הופעה אחת בלבד" והזמר אמר כי "אמנם אינני פוליטיקאי אך אני מאמין בעבודה שקלינטון עושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully