וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "להאיץ הדיאלוג בין רוסיה לארה"ב"

טלי גולדשטין

6.4.2008 / 11:49

השיחות בין נשיא ארה"ב בוש ונשיא רוסיה פוטין התמקדו בהצבת מערכת נגד טילים באירופה. פוטין: "רוסיה עדיין מתנגדת לתוכנית האמריקאית"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הגיע אמש (שבת) לביקור בבית הנופש שלשפת הים השחור של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זהו הניסיון האחרון של שני המנהיגים העומדים לסיים את כהונתם לשפר את היחסים המתוחים בין שתי המדינות.

עם תחילת השיחות הרשמיות, דאג בוש להדגיש את מערכת היחסים האישית הטובה שנבנתה בינו לבין פוטין במהלך למעלה מ-20 מפגשים בשבע השנים האחרונות. "למדתי לכבד אותך", אמר בוש לפוטין. "היית מנהיג חזק שאינו מפחד להביע את דעתו. בסופו של דבר, נלחץ ידיים".

בוש נפגש גם עם יורשו של פוטין דמיטרי מדוודב, שיושבע לנשיאות ב-7 במאי. "לאחר שאירש את תפקידו של נשיא רוסיה, אני רוצה לפעול לקראת המשך בניית היחסים בין שתי המדינות", אמר מדוודב בפגישה. "במשך שמונה שנים אתה והנשיא פוטין תרמתם רבות לפיתוח היחסים בין רוסיה וארצות הברית. יחסים אלו מהותיים לביטחון הגלובלי", הוסיף. בוש אמר למדוודב כי הוא מצפה להכיר אותו טוב יותר ולפעל לקראת פתרון הבעיות המשותפות.

מערכת ההגנה נגד טילים שארצות הברית רוצה להציב במזרח אירופה היא הנושא הבוער על הפרק מבין הנושאים החשובים והנתונים במחלוקת בין רוסיה לארצות הברית, הכוללים את קוסובו, אירן ומדיניות רוסיה לגבי זכויות האדם. שני המנהיגים חתמו היום על הסכם הבנה אסטרטגי שיהווה מפת דרכים לממשיכיהם בנושאים המדוברים, אך אמרו כי לא היו פריצות דרך משמעותיות בהסכם.

לדברי פוטין, רוסיה עדיין מתנגדת לתוכנית ארצות הברית להציב את מערכת ההגנה נגד טילים באירופה, אך הוסיף כי היו גם התפתחויות חיוביות בנושא. "מבחינה אסטרטגית, לא חל שינוי בעמדה הרוסית כלפי התוכנית האמריקאית", אמר במהלך מסיבת עיתונאים שלאחר שיחתו עם בוש. "עם זאת, היתה התקדמות חיובית. האמריקאים הקשיבו סוף כל סוף לחששותינו. אני חש אופטימיות זהירה לגבי ההסכם. השטן, כמו תמיד, נמצא בפרטים הקטנים". עוד אמר פוטין כי הדבר הטוב ביותר יהיה תוכנית משותפת גלובלית להגנה מפני טילים.

לדברי בוש הפתרון הטוב ביותר למחלוקת יהיה אם רוסיה וארצות הברית יהיו שותפים שווים בתוכנית והוסיף כי הוא סמוך ובטוח ששתי המדינות יגיעו בסופו של דבר להסכמה. לדבריו, ארצות הברית צריכה לעבודה קשה על מנת לשכנע את רוסיה כי התוכנית אינה מהווה עליה איום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully