וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "נערער על ההחלטה לאפשר מכירת חמץ"

ספי קרופסקי

6.4.2008 / 13:22

השר ישי יצא בביקורת חריפה בעקבות החלטת ביהמ"ש בירושלים. לבני: "יש לנו עניין בשמירה על ערכים וסמלים יהודיים"

סגן ראש הממשלה השר אלי ישי (ש"ס) יצא היום (ראשון) בביקורת חריפה על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר מכירת חמץ בפסח. "ביקשתי משר המשפטים שינחה את הפרקליטות להגיש ערעור על ההחלטה", אמר ישי במהלך ישיבת הממשלה, והוסיף כי "מדובר בהחלטה המהווה כתם שחור בזהות היהודית של מדינת ישראל".

"רוב הציבור מתנגד להחלטה זו", המשיך ישי שציין כי הוא הגיש שתי הצעות חוק בעניין: האחת הצעת חוק ממשלתית, ובמקביל לזו הצעת חוק פרטית, שלדבריו, "לא תאפשר מרחב של פרשנות משיקול דעת סובייקטיבי - אלא תשמור את אחת מאבני היסוד של הזהות היהודית".

מוקדם יותר קיבל ישי תמיכה בעניין זה ממקום פחות צפוי: שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה בעניין כי "בין אלי ישי לטומי לפיד, בין מרצ לאגודת ישראל אין ואקום. קדימה נמצאת שם. רובנו לא שומרי מצוות ואני חולקת על המפלגות החרדיות בהרבה דברים - אך יש לנו עניין משל עצמנו בשמירה על ערכים וסמלים שעוסקים במדינה יהודית", אמרה לבני בישיבת שרי קדימה לפני ישיבת הממשלה השבועית.

"עניין של דתיים וחילוניים כאחד"

לבני, שפרסמה טור דעה באותה הרוח בעיתון "מעריב" הבוקר, הוסיפה כי "כשמדברים על חגיגות ה-60 – כל ילד יודע מהי דמוקרטיה, אך כשנשאלים מהי מדינה יהודית? – אנשים נשארים עם פה פעור". שרת החוץ אמרה כי "מי שקובע את עמדתו בעניין צביון חג הפסח מתוך עמדת אנטי ל'סחיטה חרדית' – עושה חטא לעניין עצמו שצריך להיות חשוב לכל מי שאכפת לו מהזהות היהודית דתי וחילוני כאחד".

יש לציין כי שרי ש"ס אף איימו מוקדם יותר במשבר קואליציוני וצפויים לבקש משר הפנים מאיר שטרית להגיש ערעור על החלטת בית המשפט, על מנת להביא לביטולה. גורמים בש"ס אמרו כי "אנו סמוכים ובטוחים כי הגורמים הרלבנטיים יערערו על הפסיקה, אולם אם מישהו יחליט שבאופן מכוון הוא לא מעוניין לערער זו תהיה שבירה של כל הכלים, וכל הדרכים כשרות".

הכרזות ש"ס באו בעקבות החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים שפסק כי מותר לחנויות, למסעדות ולפיצריות למכור חמץ בפסח, זאת למרות "חוק המצות" האוסר על מכירת חמץ בפומבי. השופטת, תמר בר-אשר צבן, הורתה למחוק כתבי האישום שהוגשו נגד ארבעה בעלי מסעדות בירושלים, שלטענת המדינה עברו על החוק כשמכרו חמץ בפסח אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully