וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 5

שגיא מנדלבוים

6.4.2008 / 11:27

והיום בשיעור, המורה לורן ממשיכה ללמד את ארבעת היסודות של הסדרה המשנית ושגיא מצידו מתחיל להיות מרוצה

השיעור הנוכחי עוסק ביסודות המים והאוויר, המשמשים כלים העוזרים במקומות בהם ההתחלות והמימוש מתעכבים. מאוחר יותר, כשנלמד על הקלפים עצמם, נגלה שהופעת קלפים השייכים לשני יסודות אלו הם שיעורים רוחניים הבאים ללמד כיצד להגשים את עצמנו ולהתקדם למקום אליו יש לנו שאיפה להגיע.

יסוד המים

לורן פתחה ואמרה: "היה טוב אם כל מה שהיינו רוצים וצריכים היה מתממש, אבל המציאות היא שפעמים רבות איננו מצליחים לממש או להגשים את כל השאיפות שלנו ולכן אנחנו צריכים את יסוד המים. זהו היסוד שעוזר לנו להמשיך הלאה, לזרום.

מפתיע עד כמה איננו מעריכים יסוד חשוב זה וכמה מעט חשיבות אנחנו מייחסים לעובדה שגופנו מורכב מ-70% מים וכי שלושת רבעים מכדור הארץ הם מים. כשיש לנו הודעה קשה למסור למישהו, קודם נזמין אותו לשבת על כסא ואחר כך ניתן לו כוס מים. למה שלא ניתן לו להחזיק אפרסק, עציץ או כוס מיץ תפוזים סחוט? למה דווקא מים? הסיבה לכך היא שגם תת המודע שלנו", המשיכה לורן לדבר מבלי לתת לי אפשרות לענות, "יודע כי למים יש את היכולת לעזור לנו להמשיך הלאה, לזרום. אנחנו חיים את חיינו מבלי להבחין בנוכחות ובחשיבות של יסוד חשוב זה - עד שמשהו קורה. רק אז אנחנו יודעים היטב להבחין שחסר לנו מים בחיינו ונחפש דרך שבה נוכל להחזיר את המים, את הזרימה, לחיינו ולחזור להיות מאוזנים.

כשמפטרים אדם מעבודתו הוא פונה לרגשות כמו אגו, כעס וכאב. הוא מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו. תחושותיו מקורן באנרגיות השייכות ליסוד האש והאדמה ואנרגיות אלו לא יוכלו לעזור לו במקרה זה. הדמות שלנו צריכה אנרגיה אחרת, משהו שיעזור לו להמשיך הלאה בחייו ולהתחדש. הוא צריך את האנרגיה של המים וככל שיתחבר מהר יותר לאנרגיה זו כך יוכל לוותר על הכעס, על האגו ועל הכאב ולמצוא משהו אחר שיקדם אותו למקום נכון יותר בחייו.

כשלא מופיעים קלפים מסדרת הגביעים בעת קריאה בקלפי הטארוט, זהו סימן שחסרה לשואל היכולת להתחדש וכי הוא 'תקוע' בחייו. ייתכן ונפגוש בחור המחפש בת זוג, אך למרות רצינותו והעובדה שהוא פועל כדי למצוא זוגיות - הוא אינו מוצא את מבוקשו. למרות שהוא יוצא לדייט חדש כמעט כל ערב, הבחור שלנו לא מצליח למצוא זוגיות, מכיוון שאין לו מים בחייו. הוא תקוע בעבר באירוע שבו חברתו נפרדה ממנו. היא כבר המשיכה הלאה, אך הוא לא.

מים חיים

מאחורי יסוד המים קיים רעיון גדול וחשוב אף יותר – האמונה. פעמים רבות נראה שרוב הפתרונות לבעיות של השואל סובבות סביב משבר אמון שאותו עלינו לפתור תחילה.

האמונה היא היכולת שלנו להתחבר לאנרגיות של היקום ולקחת את האנרגיה הדרושה לנו כדי למלא את המאגרים שלנו ולאפשר לעצמנו לעמוד במשימות החיים. ללא האמונה, לא נוכל לקחת את האנרגיות הדרושות לנו בכדי להצליח וליצור. וכאשר איננו מאמינים שנצליח, אנחנו למעשה 'מוותרים' על האנרגיה הדרושה לנו כדי להצליח. כשאנרגיה זו תיגמר מהמלאי הטבעי שלנו - עד שלא נחדש אותה, נכשל שוב ושוב.

כשאין לנו אמונה המשמעות היא שהפסקנו לקחת את האנרגיות שאנחנו זקוקים להן מהיקום. אם אנחנו הולכים לראיון עבודה ומאמינים שלא נצליח לעבור אותו, זה אומר שהמסר שלנו ליקום הוא: "זה בסדר, אנו לא צריכים עזרה. ננסה להסתדר לבד". יכול להיות, אגב, שדברים יסתדרו מעצמם, מכיוון שמאגר האנרגיה ממנו נוכל לשאוב את היכולת להצליח בראיון העבודה עדיין לא נגמר, אבל אם האנרגיה 'נגמרה', עד שלא יחודש הזרם הקוסמי, עד שלא תחודש האמונה, עד שלא נוכל לקחת שוב את האנרגיות מהיקום, לא נצליח באף ראיון עבודה".

"אני זוכר שקראתי, כי בחלום מים מייצגים מערכות יחסים", אמרתי ואפילו הצלחתי להשחיל שאלה, "אם מים מייצגים זוגיות?".

ולורן השיבה: "פעמים רבות ניתן למים, מתוך עצלות, ערכים של זוגיות ונקשור אותם עם מערכות יחסים. אבל בפועל, למרות שיסוד זה מייצג את כל תחומי החיים ובהם כמובן גם מערכות יחסים, הוא מייצג משהו הרבה יותר גדול - הוא מייצג התחדשות וזרימה. מים יכולים גם לייצג כסף. עסק הנמצא במשבר צריך מים כדי שיוכל להמשיך להתקיים וההלוואה שהוא יקבל או המשקיע שיגיע ייצגו את הזרימה שתכנס לעסק.

סדרת הגביעים מונה, כמו כל סדרה, 14 קלפים שהם למעשה 14 שיעורים העוסקים במערכת היחסים שלנו עם היקום וביכולת שלנו להתחבר לשפע. זוהי סדרה חשובה מאוד והבנת הקלף המייצג אותה בקריאה יכולה פעמים רבות לשנות את חיי השואל, להחזיר את האמונה לחייו ולעזור לו להתחבר לשפע".

יסוד האוויר

"השכל הישר, ההיגיון הקר והחשיבה אינם טבעיים לנו", התחילה לדבר לורן לאחר דקות רבות של שתיקה, "הם נוצרו כתוצאה מדחף, או ממאבק עתיק המיוצג על ידי סיפור חטא גן עדן: בגן עדן היה לנו את כמה מה שרצינו. כל מה שרצינו (אש) – קיבלנו. כל מה שהיינו צריכים (אדמה) - התממש. אבל החשוב מכל - הייתה לנו אמונה(מים): היינו מחוברים לאנרגיה הקוסמית והדברים זרמו אלינו גם מבלי שביקשנו. ידענו שהדברים יתנהלו כפי שהם צריכים להתנהל והכל זרם. אלא, שמסיבות שונות, שעליהם נדבר כשנלמד את קלף העוצמה, האדם לא רצה יותר לזרום. נמאס לנו לזרום בלי להבין מה בעצם קורה כאן.

נמאס לנו להאמין שיהיה טוב ולכן חיפשנו תחליף, משהו שיעזור לנו לשלוט, משהו יותר מוחשי. לכן אכלנו מפרי עץ הדעת. אולי עכשיו זה נראה כמו טעות, אבל האדם בגן העדן רצה למצוא דרך לשלוט על עולמו ומצא אותה - ההיגיון. עכשיו יותר קל בחיים, כי אם נרצה לעזוב את מקום העבודה, כל שעלינו לעשות הוא להכין רשימת בעד ונגד ולהסתמך על ההיגיון.

חטא גן עדן איננו שמימיי, הוא כאן ועכשיו ואנו חוטאים בו בכל יום. אם בגן עדן היינו רוצים לעזוב את מקום העבודה, היינו עושים זאת מיד ומוצאים מקום עבודה חדש. כאן, שלא כמו בגן עדן, אנו מתחילים לחשוב: "מה יהיה עם המשכנתא?", "לא חבל על הפיצויים?", "עוד ארבע שנים אני יוצא לפנסיה" וכדומה.

נוכל להמשיך עם התירוצים עוד ועוד ולהתעלם משתי הסיבות ה'קטנות' שבגללן יש לנו רצון לעזוב - העובדה שלא טוב לנו ושאיננו מסופקים במקום העבודה. זהו בדיוק חטא גן עדן!", הדגישה לורן, "מיליוני בני אדם מסתובבים בעולם ואינם עושים את מה שהם צריכים לעשות רק בגלל שהם חושבים בהיגיון!

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עשה את הדבר הנכון

יסוד האוויר מייצג את היסוד החדש שנכנס לעולמנו: היגיון, אינטלקט, חשיבה ומדע. אמנם יסוד זה מקשה עלינו להאמין, אולם יחד עם זה יש לו כוח רב והוא יכול להיות לעזר אמיתי להתפתחות רוחנית.

החיבור ליסוד האוויר הוא היכולת להתנתק מהסביבה כדי לעשות דבר אחד בצורה הטובה ביותר. למשל, חובש מוכרח להגיע לאירוע עם פצועים ולעשות את מלאכתו ולשם כך הוא חייב לדעת להתנתק מהסביבה, מהמראות הקשים ולעשות דבר אחד – להציל חיים. כך גם מנתחים, טייסים ובעלי מקצועות אחרים זקוקים לניתוק מהסביבה והתמקדות בעשייה כדי שיוכלו להיות במיטבם.

זהו כוחו של יסוד האוויר, הוא מאפשר לנו להתעלות מעל הרגשות והצרכים ולעשות את מה שאנו צריכים בצורה הטובה ביותר. זהו יסוד המבקש מאיתנו לפעול לפי היגיון ותכנון, לחשוב תחילה ורק אז לפעול ופעמים רבות כשלא נקבל את מה שאנו רוצים או צריכים, יסוד זה יכול לעזור לנו למצוא את הדרך, לחשוב על תוכנית ולפעול ממקום אחר, הגיוני וקר כדי להשיג את המטרה שלנו.

פעמים רבות נוכל לראות שיסוד האוויר מייצג גם כוח מסתורי, לו אני אוהבת לקרוא התערבות קוסמית, הפועל כדי לשחרר אותנו מתקיעות ומההתעקשות שלנו לעשות את הדבר הלא נכון בחיינו. זהו אותו גרעין אנרגיה הנשאר בנו מתקופת גן העדן שמתעורר כשאנו עושים את הדבר הלא נכון בחיים.

לפעמים ההתערבות הקוסמית תהיה נטולת כאב, אולם לרוב ההתערבות הקוסמית תהיה קשה וכואבת וכוח מסתורי זה 'חותך' ועושה את הדבר הנכון. גם אם זה כואב, פעמים רבות הכאב הוא חלק מתהליך הגדילה שלנו ורק כאשר קשה לנו וכואב לנו נלמד ונתפתח.

לכן רוב קלפי סדרת חרבות הם קשים וכואבים, כי כך זה בחיים, רק כשקשה לנו - נתפתח. אך סבל זה אינו הכרחי, הוא תוצאה של התעלמות מהדבר הנכון לנו בחיים. אם נוכל להראות לשואל את הדבר הנכון ממנו הוא מתעלם, אם הוא יתקן את דרכיו - הוא לא יסבול. זהו התפקיד שלנו כאן, כקוראים בקלפים, לעזור לשואל להבין את דרכו ולמנוע את הכאב שעלול להתלוות אליו אם הוא ילך בדרך הלא נכונה. בנימה אופטימית זו סיימתי את השיעור עם לורן וחזרתי הביתה עם המון חומר למחשבה.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully