וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "יש לנו עניין לנהל מו"מ עם סוריה"

פנחס וולף וספי קרופסקי

6.4.2008 / 12:02

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתרגיל הגדול של פיקוד העורף, והרגיע: ”לא מסתתר מאחוריו דבר, ישראל אינה רוצה בהתנגשויות אלימות בצפון"

ראש הממשלה אהוד אולמרט הרגיע הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לגבי התרגיל של פיקוד העורף שמתחיל היום. לדבריו, "התרגיל הוא המשך לפעילות שאנו נוקטים בה מאז מלחמת לבנון השניה. במהלך הפעילות קיבלנו החלטה שמערכת הביטחון נושאת באחריות הכוללת למצב הביטחוני, לכן היתה החלטה על הקמת רשות חירום לאומית (רח"ל) באחריות מערכת הביטחון".

אולמרט הודיע כי גם הקבינט המדיני-ביטחוני יתורגל מחר אחרי הצהריים. "זהו תרגיל בלבד, לא מסתתר מאחוריו דבר. הסורים יודעים זאת ואין סיבה לפרשנות אחרת לעניין, למרות שבכל זמן נתון יש מי שרוצה לתת פרשנות אחרת", אמר. הוא הוסיף כי "ישראל אינה רוצה בהתנגשויות אלימות בצפון. יש לנו עניין לנהל משא ומתן עם הסורים. הם יודעים מה ציפיותינו ואנו יודעים את ציפיותיהם. אם יבשילו התנאים נפתח במשא ומתן".

לפני הישיבה התייחסו מספר שרים לתרגיל וניסו להרגיע גם הם. שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) אמר, כי "זהו תרגיל לענייני העורף, מהלך טבעי אחרי מלחמת לבנון השניה. יש צורך להתכונן למלחמה שבה העורף יהיה החזית, אז שהסורים ישבו בשקט". לגבי משא ומתן עם סוריה אמר, כי "יש תנאים מוקדמים לשיחות כאלה: על הסורים לעשות פעולות שיוכיחו שהם בעד הפסקת הטרור המזרח תיכוני".

"גאה בהישגי המדינה"

שר התמ"ת אלי ישי אמר במהלך הישיבה כי "אני לא מבין מדוע ירדה הפעילות שתכליתה שיתוק היכולת הפלסטינית. יש להחזיר את עוצמת הפעילות והגיע העת להביא לסיום מואץ של סוגיית המשא ומתן להחזרת גלעד שליט. עד שגלעד לא יהיה בבית לא עשינו די".

השר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה) אמר כי הוא "תומך במשא ומתן עם סוריה ועם כל העולם הערבי, למעט החמאס".

במהלך הישיבה התייחס ראש הממשלה גם לפגיעה בעוזרו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) ביום שישי. לדבריו, "הארוע הוא דוגמה להמשך פעילות הטרור שמי שאחראי לה הוא החמאס השולט ברצועה. איננו מתכוונים להשלים עם העובדה הזאת. הוא הנושא באחריות והוא יתבע על כך.

אולמרט דיבר על חגיגות ה-60 והתייחס לביקורת על בזבזנות היתר בחגיגות המתוכננות: "אינני מקבל את הרטוריקה שאין צורך בחגיגות למדינת ישראל. יש סיבות מצויינות לחגוג 60 שנה לעצמאותה. אנחנו גאים בהשגים הגדולים של המדינה ויש לנו עניין לציין בגאווה את הצלחתה. אין לנו עניין שיהיו אירועים של רהב, אנחנו מבקשים להבליט את ההישגים. בניגוד לתלונות שהיו בשנים קודמות, השנה החגיגות יהיו לכלל מדינת ישראל וגם תושבי הפריפריה יהנו יהנו מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully