וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: אולמרט ואבו מאזן יחדשו השיחות

ספי קרופסקי

6.4.2008 / 9:57

פגישתם של המנהיגים תיערך לאחר חודש וחצי של נתק בין הצדדים. מנהיג התנזים הכלוא ברגותי: מעריך כי אשתחרר בקרוב

ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגשו מחר (שני), לראשונה מאז הפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני כחודש וחצי. הפגישה, שתיערך בירושלים, תתקיים על רקע המשבר בשיחות המדיניות בין הצדדים.

בפגישה צפויים השניים להעלות שוב את הדרישות ההדדיות של כל צד: הישראלים ידרשו מהפלסטינים לפעול להפסקת פעולות הטרור, ואילו הפלסטינים ידרשו להקל על האוכלוסייה האזרחית ביהודה ושומרון וישמיעו ביקורת על המשך הבנייה בשטחים. בשבוע שעבר פרסמה תנועת "שלום עכשיו" דו"ח לפיו הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים ביהודה ושומרון גברה מאז ועידת אנאפוליס שנערכה בסוף השנה שעברה.

בתוך כך, העיתון האיטלקי "לה-סטמפה" פרסם במהלך סוף השבוע ראיון עם מנהיג התנזים הכלוא מרואן ברגותי. בראיון טען ברגותי, הכלוא בישראל מאז שנת 2002, כי הוא מעריך ששחרורו קרב, וכי בכוונתו להגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הרשות לאחר שאבו מאזן יתפטר. "הפעם אני מאמין שאזכה", אמר ברגותי לעיתון האיטלקי.

שר התשתיות בנימין בן-אליעזר חזר אתמול על קריאתו לשחרור ברגותי מהכלא. באירוע "שבתרבות" בחיפה אמר בן-אליעזר כי "המשא ומתן שמתקיים היום הוא וירטואלי. אני חוזר ואומר - רק שחרור של ברגותי יוכל לשנות את התמונה". ואילו המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, ענה לשאלת וואלה! חדשות בנושא בסוף השבוע שעבר בעניין, ואמר כי "אני לא חושב שאנחנו צריכים לשחרר את ברגותי בעת הזו. ניסיונות העבר מלמדים אותנו כי עיצוב ההנהגות באזור לא הסתיימו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully