וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר בסוריה נעצר בגלל חיסול מורנייה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2008 / 9:36

סגן נשיא סוריה לשעבר: ראש המודיעין הסורי וגיסו של אסד נעצר לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה. "הוא נתון לשמירה הדוקה"

ראש המודיעין הסורי וגיסו של בשאר אסד, הגנרל אסף שוכת, נמצא במעצר בית ותחת שמירה הדוקה בעקבות חיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה. כך מסר סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אל-חלים חדאם, לעיתון הלבנוני האנטי-סורי "אל-מוסתקבל". לדברי חדאם, המתגורר היום מחוץ לסוריה ונחשב כיום לאחד ממתנגדיו החריפים של המשטר הסורי, מחודש יוני 2005 אסד פועל לקצץ את כנפיו של שוכת אולם השיא הגיע לאחר חיסולו של מורנייה, אז נעצר שוכת ונאסר עליו לצאת מביתו.

לטענת חדאם, שוכת נעצר והורחק מתפקידו לאחר שטען כי מחסליו של מורנייה הגיעו מתוך סוריה. "לאור זאת הורחק שוכת מהחקירה והיא הועברה למחלוף, שחשב עם אנשיו את מי להאשים בחיסול".

חדאם ציין כי הוא סבור שבשאר אסד מרוויח מחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, על מנת להרחיק את שוכת מתפקידו ולהציב במקומו את בן דודתו, חאפז מחלוף. האחרון מונה גם לחקור את חיסולו של מורנייה.

באשר להדלפות מדמשק לפיהן מנגנוני מודיעין ערבים מעורבים בחיסולו של מורנייה אמר חדאם כי מדובר במידע "טפשי ונאיבי". "המשטר הסורי מנסה כך ללחוץ על מספר מדינות ערב, לסחוט אותן ולכפות עליהן להשתתף בפסגת מדינות ערב שנערכה בדמשק". לדבריו, מורנייה הצליח להתחבא במשך 25 שנה מעיני מנגנוני המודיעין הבינלאומיים ואפילו מעיני חבריו בחיזבאללה ושכניו. "לאורך אותה תקופה הוא היה נתון לפיקוח של האירנים והסורים, לכן כיצד אפשר לומר שמנגנונים ערבים מעורבים בחיסול?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully