וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן האמריקאי צ'רלטון הסטון מת בגיל 84

6.4.2008 / 14:10

שימש כנשיא ההתאחדות האמריקאית לכלי נשק ושיחק בלמעלה מ-100 סרטים, בהם "עשרת הדיברות", "בן חור" ו"כוכב הקופים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

השחקן האמריקאי צ'רלטון הסטון מת הבוקר (ראשון) בגיל 84. הסטון הופיע בלמעלה מ-100 סרטים, בהם "כוכב הקופים" ו"אל סיד". בסרט "עשרת הדיברות" גילם את משה רבנו ואף תרם את קולו לדיבוב אלוהים בסרט. ב-1959 זכה בפרס האוסקר על גילום התפקיד הראשי בסרט "בן חור". לפני כחמש שנים הודיע הסטון כי הוא חולה במחלת האלצהיימר.

הסטון נולד תחת השם ג'ון צ'רלטון קרטר, אך אימץ את שם משפחתו של אביו החורג. הוא היה פעיל בתנועות לזכויות אדם בשנות ה-60 ולפני שהפך לרפובלקני שמרן, אף השתתף בקמפיינים לנשיאות של המעומדים הדמוקרטים אדליי סטיבנסון וג'ון קנדי.

הסטון שימש כנשיא ההתאחדות האמריקאית לכלי נשק בין השנים 1998 - 2003. את הסעיף השני בחוקה האמריקאית, הכולל את זכותו של כל אזרח לשאת נשק כינה: "חירותה הראשונית של אמריקה, זו המגנה על כל השאר".

הוא הרבה להופיע בכנסים של התאחדות כלי הנשק כשהוא אוחז רובה עתיק מדגם "פלינטלוק, ואף אמר לפעילי התנועה להגבלת נשיאת נשק, כי "לא יקחו ממני את הרובה אלא אם יוציאו אותו מידי הקרות והמתות".

באוגוסט 2002 הסטון פרסם הודעה לעיתונות בה אמר כי הוא לוקה בתסמינים של מחלת האלצהיימר: "אם תראו אותי צועד בחשש או אם לא אצליח להיזכר לפתע בשמכם - תדעו מדוע". הוא המשיך לכהן כנשיא ההתאחדות לכלי נשק למרות גילוי המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully