וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: העורף מתרגל מלחמה

יהושע בריינר וספי קרופסקי

6.4.2008 / 8:00

בתרגיל העורף הראשון מסוגו ייקחו חלק צה"ל, ארגוני החילוץ וההצלה, הרשויות המקומיות ומערכת החינוך. התרגיל ייפתח הבוקר בישיבת ממשלה מיוחדת

על רקע המתיחות בגבול עם סוריה, הדיבורים על התקדמות אירנית בפיתוח פצצה גרעינית והמשך הלחימה ברצועת עזה, פיקוד העורף ומשרד הביטחון יקיימו השבוע תרגיל עורף לאומי ראשון מסוגו, שיימשך לאורך כל ימות השבוע. קיום התרגיל, "נקודת מפנה 2", הוא אחד מלקחי מלחמת לבנון השניה, וכל אזרח במדינה צפוי להרגיש אותו על בשרו.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אמש לתרגיל, ואמר כי "בימינו מוכנות העורף היא מרכיב הכרחי לניצחון במלחמה". בכינוס של פצועי חיל השריון בתל אביב הכריז ברק כי "בחזית הצפון יש רגישות מיוחדת אך לישראל אין עניין בהידרדרות. הצד השני יודע זאת ולהערכתנו גם להם אין עניין בהידרדרות". לדבריו, "ישראל עוקבת בדריכות ונכונה לכל התפתחות".

"המטרה היא לא ליצור פאניקה בציבור, אלא פשוט להכין את תושבי המדינה לשעת חירום", אמר גורם בכיר בפיקוד העורף. "ידוע לנו שלמדינות הסובבות אותנו יש טילים ארוכי טווח, והם כבר השתמשו בהם בעבר. היום כל אזרח בישראל צריך לדעת להיות מוכן בעת מלחמה, ולהכין את עצמו מבעוד מועד למקרה שכזה. אזרח שהוא יותר מוכן יהיה בסופו של דבר מוגן יותר בעת מלחמה".

את התרגיל יובילו סגן שר הביטחון מתן וילנאי והרשות לשעת חירום (רח"ל), שהוקמה לאחר מלחמת לבנון השניה, ואמורה לקבל שליטה על כל גורמי החירום והביטחון בעורף בעת מתקפה על ישראל. בתרגיל ייקחו חלק גם כלל משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ומערכת החינוך. וילנאי יקיים גם הערכת מצב עם גורמי ההצלה, ובהם מנהלת רח"ל, מנהלת משק לשעת חירום (מל"ח) ועם ראשי גופי ההצלה.

ישיבת ממשלה מיוחדת

התרגיל ייפתח בישיבת ממשלה מיוחדת, שבמהלכה, בנוסף לסדר היום הרגיל, יתנהל דיון שידמה מצב מלחמה. כמו כן, בתחילת הישיבה יתייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט לתרגיל וליעדיו. ביום שני תתקיים הערכת מצב מיוחדת בקבינט המדיני–ביטחוני שבה ישמע הפורום המצומצם סקירה מפיו של סגן שר הביטחון מתן וילנאי.

במהלך ימי התרגיל יתורגלו כל משרדי הממשלה. משרד התיירות, לדוגמא, יחלק דפי הסבר לתיירים הנוחתים בנמל התעופה בן גוריון. ברשויות המקומיות ברחבי הארץ יפעלו חדרי מצב שיעבירו דיווחים לגורמים הממשלתיים.

ביום שלישי בשעה עשר בבוקר תופעל מערכת הצפירה הארצית, ובאותה השעה יתרגלו מוסדות החינוך ירידה למקלטים ומעבר למרחבים מוגנים. במקביל יקיימו הרשויות המקומיות הערכות מצב, ויתרגלו את צוותי החירום המקומיות, בעקבות תרחישים שיוזרמו אליהם.

ביום רביעי וחמישי תעבור המלחמה אל ה"שטח", כאשר צוותי ההצלה של פיקוד העורף, מכבי האש ומגן דוד אדום יתרגלו תרחישים שונים, בהם נפילת טילים במפעלים המכילים חומרים מסוכנים במפרץ חיפה, וכן תרגילי חילוץ בנצרת ומירון, שם יתכן שידמו תרחישים של רעידת אדמה. כמו כן יתורגל בערים הגדולות מצב בו טילי קרקע-קרקע כימיים ייפלו במקומות מרכזיים ביישובים. בנוסף, בית חולים "העמק" בעפולה יתרגל תרחיש אימה ובו מפונים מאות נפגעים מחומרים מסוכנים אל המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully