וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת: נמשכת העשרת האורניום

5.4.2008 / 16:42

דובר הממשלה האירנית אישר כי אירן מתקינה צנטריפוגות להעשרה מואצת. לקראת ”יום הטכנולוגיה” אמר הדובר כי הוא ”צופה חדשות טובות”

אירן אישרה כי היא מתכוונת להאיץ את תכנית הגרעין שלה, לאחר שדיפלומטים בווינה טענו ביום חמישי כי טהרן מתקינה יותר מ-300 צנטריפוגות להעשרת אורניום בקצב מואץ, דבר שיזרז את יכולתה לייצר פצצה גרעינית.

דובר הממשלה האירנית גולאמחוסיין אלהאם, מסר כי אירן אינה שוקלת לעצור את העשרת האורניום, בשל חשדה של ארה"ב כי היא נועדה לבניית נשק אטומי. בנאום שנשא ימים ספורים לפני "יום הטכנולוגיה" של הרפובליקות האיסלמיות שיתקיים בשבוע הבא, אמר אלהאם שהוא צופה "חדשות טובות" ביום הזה, אך לא ציין באילו חדשות מדובר.

בשנה שעברה התקינה אירן 3,000 צנטריפוגות המשמשות כבסיס להעשרה תעשייתית במרכז הייצור התת קרקעי נתנז. מכיוון שמדובר בגרסה ישנה של צנטריפוגות הנוטות להתקלקל, החלה אירן לבצע ניסויים במודלים מתקדמים יותר. "אירן רצתה להוכיח לעולם שהיא מסוגלת לעבור את סף 3,000 הצנטריפוגות שפועלות כעת בנתנז, על אף הלחץ הבינלאומי להפסיק את העשרת האורניום", אמר ביום חמישי גורם דיפלומטי. שגריר אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טען אז כי לא ידוע לו על התפתחויות חדשות בנתנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully