וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג: נחיתת האונס הסתיימה בשלום

גידי ויניש ושולמית אביצור

5.4.2008 / 12:45

נחת בשלום מטוס הנוסעים שהמריא מנתב"ג לניו יורק כשעל סיפונו 260 נוסעים ונקלע למצוקה טכנית באחד ממנועיו בעודו באוויר. הוסר מצב החירום בנמל

מטוס הנוסעים של חברת "קונטיננטל" שנקלע למצוקה בעודו באוויר, נחת בשלום בנתב"ג. מצב החירום בנמל הוסר והפעילות בנמל חזרה לסדרה. בסביבות השעה 12:40 העלו הרשויות בנתב"ג את הכוננות בנמל לרמה הגבוהה ביותר, בעקבות דיווח על מטוס נוסעים מסוג בואינג 777 ,שעל סיפונו כ-260 נוסעים, שהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה ניוארק הסמוך לניו-יורק. לפי הדיווח שהתקבל על ידי טייס המטוס, התגלו בעיות במנוע הימני של המטוס בעודו מעל קפריסין.

למקום הזועקו כוחות גדולים של "מגן דוד אדום" ושל מכבי אש. בהתאם לנוהל, ניידות מד"א והכבאיות המתינו סמוך למסלולי הנחיתה לקראת נחיתתו של המטוס.

אחד הנוסעים, מתנדב מד"א יוני יגודובסקי, סיפר לוואלה! חדשות על ההתרחשות על המטוס. "היינו בערך שעה באוויר אחרי ההמראה, ופתאום הודיעו לנו שיש תקלה באחד המנועים. הנוסעים נשארו רגועים, והכל הלך מאוד שקט". הוא סיפר כי בתור עובד מד"א נחיתות אונס אינן דבר חדש עבורו. "אני מכיר את הסיפור הזה מהצד השני, בתור זה שמחכה על הקרקע כחלק מכוחות החירום". הוא הוסיף כי כעת נוסעי המטוס ממתינים בטרמינל, בעוד הטכנאים בודקים את המטוס.

הכבאי אורן ששיצקי שהוזעק למקום אמר לוואלה! חדשות כי "מיד לאחר הנחיתה, הטייס עלה בקשר ודיווח שהכל עבר כשורה. הנחיתה היתה חלקה ועברה ללא בעיות מיוחדות. כוחות החירום נכנסו למטוס כדי לוודא שאכן הכל כשורה".

היסטוריה של כמעט-תאונות

לפני חודשיים אירעה כמעט התנגשות בין מטוס של חברת "ישראייר", שהיה ריק מנוסעים, לבין מטוס של חברת "טורקיש ארליינס" שהגיע מטורקיה והיה מלא בנוסעים. מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב שיקול דעת מוטעה של פקח טיסה קיבלו שני המטוסים אישור נחיתה כמעט במקביל. האסון נמנע כיוון שברגע האחרון הבחין הפקח בטעותו. בסופו של דבר שני המטוסים נחתו בשלום.

לפני ארבעה חודשים מטוס נוסעים של חברת התעופה קונטיננטל איירליינס שעמד לנחות בנמל התעופה בן גוריון נאלץ לבצע הקפה נוספת, כדי שלא להתנגש במטוס של חברת התעופה טורקיש איירליינס, שלא הספיק עדיין לפנות את המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully