וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גופי ביון ערבים השתתפו בחיסול מורנייה"

כתבנו לענייני ערבים, ניר יהב

5.4.2008 / 9:36

מקורות סורים אמרו כי מחר יפורסמו מסקנות חקירת חיסולו של בכיר חיזבאללה. "שירותי הביון הערביים שיתפו פעולה עם גופי מודיעין זרים"

מי אשם בחיסול מורנייה? העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח מפי מקורות בכירים בדמשק כי ביום ראשון בבוקר יכריזו כוחות הביטחון הסוריים את תוצאות חקירת חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, לפני כחודש וחצי בלב דמשק.

מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי האצבע המאשימה צפויה להיות מופנית כלפי מספר גופים. לטענת המקורות, החקירה עשויה להעלות כי מספר גופי מודיעין ערבים שיתפו פעולה עם גופי מודיעין זרים וכי הם עומדים מאחורי חיסולו של מורנייה. המקורות גילו עוד כי השלטונות הסורים ערכו חקירה מקיפה, במהלכה נחקרו עשרות חשודים ערבים ופלסטינים המתגוררים בבירה הסורית. במקביל, חקרו בכירים בצבא הסורי.

לפני כשבועיים נדרש שר החוץ הסורי וואליד מועלם לחקירת חיסולו של מורנייה. בראיון לעיתון כוויתי אמר מועלם, בתגובה לטענה כי סוריה מעורבת בחיסולו של מורנייה, כי "מי שאומר זאת אינו מכיר את פרטי החקירה". מועלם דחה את הטענה כי מדובר בפירצה ביטחונית. "פשעים מסוג זה מתבצעים בערי בירה רבות בעולם, ואיני יכול לתאר זאת כפירצה מודיעינית. בנוסף לכך, מורנייה נהג להיכנס לדמשק עם שם בדוי, והוא גם גר בשכונה שבה חשבו השכנים כי הוא נהג. לא היו לו שומרי ראש והוא לא נקט באמצעים ביטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully