וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הירי כוון לעבר השר דיכטר"

יהושע בריינר

4.4.2008 / 21:23

ראש לשכתו של השר לביטחון פנים נפצע בינוני מירי צלפים, בשעה שסייר יחד עם השר מצפון לרצועה. חמאס: "היה בידינו מידע מוקדם על הסיור"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכה: שי מכלוף)

ראש הלשכה של השר לביטחון פנים, מתי גיל, נפצע מאש שנורתה הבוקר (שישי) לעבר פמליית השר אבי דיכטר. הירי אירע בשעה שהפמליה ערכה ביקור בגבעת ניזנית הסמוכה לניר עם, שמשקיפה על צפון רצועת עזה. מהירי נפגע ראש הלשכה במפשעה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים "ברזילי" באשקלון. דיכטר אירח במקום חברי משלחת מקנדה.

מספר ארגונים פלסטינים, בהם חמאס, נטלו את האחריות לביצוע הירי. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר בצהרים כי הירי כוון לעבר השר ונועד לפגוע בו. לדברי אבו עוביידה, לחמאס היה מידע מוקדם כי דיכטר אמור לבקר בצפון הרצועה, אך לא ידע את המיקום המדוייק או את עיתוי הביקור. היום, כשראו פעילי חמאס שיירה של כלי רכב משוריינים וצבאיים, הסיקו כי מדובר בביקור של אישיות בכירה, ונערכו לירי.

גם ארגון פלסטיני בשם "צבא האומה" נטל אחריות לירי. הארגון מקורב לארגון אל-קאעדה, ובחצי השנה האחרונה נטל אחריות לירי פצצות מרגמה ורקטות, בעיקר לעבר מוצבים של צה"ל באזור רצועת עזה.

השר דיכטר סיפר: "עשרות אנשים מקבוצות שונות שהו באזור, נפתחה לעברנו אש, לצערי אחד נפצע, אבל כולם התנהגו למופת, אני אמרתי לקנדים שהם פעלו כאילו שבקנדה הם מתורגלים בירי, תפסו מחסה ונשכבו. צה"ל השיב ולמעט הפצוע כולנו שלמים ובריאים ועם חוויה נוספת". אמיל חי, סגן מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, סיפר לוואלה! חדשות: "הפצוע הועבר אלינו כשהוא במצב בינוני כתוצאה מפציעת ירי באזור האגן. כרגע מצבו יציב, והוא מטופל בחדר הטראומה".

יואב פלד, קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב, שנכח במקום במהלך הירי, סיפר כי "השר ביקר באזור יחד עם פמלייתו ובמהלך התצפית החל ירי מסיבי לאזור, במהלכו נפגע עוזרו של השר. מיד כולם נשכבו במקום. האדם שנפגע היה בהכרה מלאה ופונה לבית החולים 'סורוקה'. כעת אנו בוחנים עם גורמי צבא לאור הירי לעבר התצפית, האם לסגור את המקום, שכן בתקופה האחרונה עולה מספר תקריות הירי אל הגבעה".

לפני כחודש נפצע מאבטח של דיכטר, שהגיע למכללת ספיר בשדרות לפני השר כדי לבדוק את המקום. הוא נפצע באורח קל מרסיסים של קסאם ברגלו ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים "ברזילי" באשקלון. המאבטח לא עמד בסמוך לדיכטר כשנפגע.

מעט לאחר מכן פגעה רקטת גראד ישירות בבית מגורים פרטי באשקלון, הסמוך לביתו של דיכטר.

ירי לעבר חקלאים בעין השלושה

בתוך כך, הגיעו הבוקר חמישים חקלאים לעין השלושה במטרה לסייע בעבודות החקלאיות בשדות במקום. סמוך לשעה תשע וחצי, נורה לעברם צרור יריות. במקום היו מבעוד מועד כוחות גדולים של צה"ל, שנכנסו לשטח הפלסטיני וביצעו סריקות על מנת למצוא את מקורות הירי. החקלאים המשיכו בעבודות, אולם לפני זמן קצר צה"ל ביקש מהם לפנות את האזור ולהפסיק את העבודות, לאחר שלשדות הגיעו מספר רב של חקלאים נוספים שביקשו לסייע ובצה"ל חששו כי ההתקהלות הרבה תביא לירי נוסף.

חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול אמר בתגובה, כי "העבודה החלוצית נמשכה גם היום. הוכחנו שכמו בימי הקמת המדינה ובימי ההתיישבות היהודית, שבהם ירו על חקלאים שעיבדו את אדמותיהם, גם היום החקלאים נותנים כתף ומסייעים אחד לשני. גם תחת אש נמשיך לעבוד על כל תלם ותלם, עד התלם האחרון".

עדכון ראשון: 11:32 עדכון אחרון: 15:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully