וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: האצה במרוץ להשגת נשק גרעיני

4.4.2008 / 1:37

300 סרכזות המסוגלות להעשיר אורניום בקצב מהיר כפליים מהקיים הותקנו במתקן בנתנז. "אירן רצתה להוכיח לעולם שהיא מסוגלת"

אירן התקינה סרכזות (צנטריפוגות) מתקדמות במתקן העשרת האורניום המרכזי שלה ובכך היא מאיצה את המרוץ שלה לנשק גרעיני. כך דיווחו אתמול (חמישי) מקורות דיפלומטים בוינה.

הסרכזות החדשות, שנרכשו בשוק השחור במערב, מסוגלות להעשיר אורניום בקצב מהיר פי שניים או שלושה מהישנות. לדברי המקורות, הסרכזות הותקנו בעקבות הוראה מנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לפיה יש להציג הישג טכנולוגי משמעותי ב"יום הלאומי לאנרגיה גרעינית" שיצוין במדינה ב-8 באפריל.

אירן התקינה בשנה שעברה 3,000 סרכזות שמשמשות כבסיס להעשרה תעשייתית במרכז הייצור התת קרקעי נתנז. מכיוון שמדובר בגרסה ישנה של צנטריפוגות הנוטות להתקלקל, החלה אירן לבצע ניסויים במודלים מתקדמים יותר. לאחר הפוגה של מספר חודשים, התקינה אירן למעלה מ-300 סרכזות בנתנז.

"אירן רצתה להוכיח לעולם שהיא מסוגלת לעבור את סף 3,000 הסרכזות שפועלות כעת בנתנז, על אף הלחץ הבינלאומי להפסיק את העשרת האורניום", אמר גורם דיפלומטי. שגריר אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טען כי לא ידוע לו על התפתחויות חדשות בנתנז.

הסוכנות סירבה להגיב לדיווח אולם דיפלומט בכיר המקורב לשליחי הסוכנות באירן אמר כי לא ברור האם אירן תוכל להפעיל את הסרכזות המתקדמות באופן יעיל. אירן טוענת כי ברצונה לייצר כוח גרעיני לצורכי הפקת חשמל בלבד, כדי שתוכל לייצא כמויות גדולות יותר של נפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully