וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: הרחוב החוצה את האי נסגר, ונפתח

3.4.2008 / 21:24

היוונים סגרו את הרחוב במחאה על הצבת שוטרים טורקים, אך פתחו אותו שוב תוך שעתיים. הבוקר נחגגה פתיחתו כצעד מקדים לשיחות שלום

לאחר שנפתח היום (חמישי) בחגיגות, נסגר שוב רחוב לדרה, המפריד בין הצד היווני לטורקי בניקוסיה בירת קפריסין. זאת, 12 שעות בלבד לאחר שנפתח לראשונה מזה 34 שנים. כעבור מספר שעות הוא נפתח שוב. הרשויות היווניות סגרו את הרחוב בטענה כי הטורקים הפרו את ההסכמים ביניהם, כשהציבו שוטרים טורקים במקום.

"הרחוב נסגר בשל הפרת ההסכמות עם הצד הטורקי", אמ שר המשפטים של קפריסין לאחר סגירת הרחוב. לדברי דובר האו"ם שמוצב בקפריסין, "אנו עדיין מנסים לקבוע מה בדיוק קרה כאן". עדי ראייה שנכחו במקום אמרו כי 30 דקות לאחר שהצד היווני סגר את הרחוב, סגר אותו גם הצד הטורקי.

התמונה שהצטיירה הבוקר היתה מעודדת בהרבה, כשתושבי הבירה היו עדים לארוע ההיסטורי של פתיחת רחוב לדרה. כוחות טורקים ויוונים הרסו את המחסום שחילק את הצד היווני והטורקי של האי מאז שנת 1974 והכריזו על הרחוב, הנמצא בלב האזור המסחרי של העיר, פתוח להולכי רגל.

"כולנו יודעים שפתיחת רחוב לדרה אינה מהווה פיתרון לבעיה הקפריסאית. אך היא מעניקה שביב תקווה", אמרה אליזבת ספהר, ראש משלחת האו"ם בקפריסין. הרחוב נפתח כצעד מקדים לשיחות שלום בין מנהיגי הטורקים והיוונים ולאיחוד האי. זאת לאחר בחירתו של דימיטריס כריסטופיאס, הנשיא החדש של קפריסין ותקוותיה של טורקיה להצטרף לאיחוד האירופי. מנהיגי שני הצדדים הסכימו לפתוח במו"מ המחודש עד יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully