וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה בונה בית זיקוק סמוך לאתר שהופצץ

שי אילן

3.4.2008 / 21:17

סין וסוריה חתמו היום על הסכם לבניית בית הזיקוק, שנמצא באבו קסאב, במרחק לא רב מהאתר שעל פי דיווחים יועד להיות כור גרעיני

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה הודיעה היום על חתימת הסכם עם סין לבניית בית זיקוק. המפעל יושלם עד שנת 2011 ויזקק נפט גולמי בהיקף של 100 אלף חביות ביום. סוריה מתעתדת להקים את בית הזיקוק באבו קסאב, לא רחוק מדיר א-זור, שם הפציצה ישראל יעד שעל פי פרסומים חשוד כמתקן גרעיני. ישראל לא לקחה אחריות רשמית על הפעולה.

אזור דיר א-זור נמצא במרכז תעשיית הנפט של סוריה. המתקן, שלכאורה נבנה בסיוע צפון קוריאני, נמצא באזור התעשייה שהופצץ. סוריה וצפון קוריאה מכחישות את הדיווחים על פיהם שתפו פעולה בבניית מתקן גרעיני.

בנוסף מתעתדת סין להעניק לסוריה שלושה מיליון דולר למימון סדרת פרויקטים משותפים בתחום הנפט, התקשורת והחקלאות. שתי המדינות חתמו על הסכם מסגרת שבין היתר כולל חיפושי נפט משותפים. ההסכם נחתם במסגרת ביקור של משלחת מטעם המפלגה הקומוניסטית הסינית בדמשק.

בשנה שעברה פרסמה התקשורת הסינית ידיעה לפיה סין תבנה בית זיקוק בסוריה, בעלות של מיליארד דולר. סוריה חתמה על הסכמים עם כמה מדינות, מתוך כוונה להגדיל את תפוקת הנפט שלה. בשנת 2007 הפיקה סוריה 400 אלף חביות נפט ביום, בעוד שבאמצע שנות התשעים עמדה התפוקה על 600 אלף חביות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully