וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - מזימבבואה ועד פריחת הדובדבן

טלי גולדשטין

5.4.2008 / 20:42

בזימבבואה נערכו בחירות לנשיאות, בארה"ב גברו הקריאות לפרישת הילרי קלינטון וברחבי העולם פריחת הדובדבן סימלה את תחילת האביב

הקץ לשלטון מוגאבה?

התוצאות הסופיות בבחירות לנשיאות בזימבבואה עדיין לא פורסמו וסיבוב שני בין המועמדים עדיין אפשרי, אך אחרי 28 שנים ארוכות בשלטון, מסתמן כי הנשיא רוברט מוגאבה בן ה-84 עומד להפסיד את כסאו. בבחירות לפרלמנט הפסידה מפלגתו בפעם הראשונה מאז 1980.

הצבעת אי אמון -

השבוע גברו הקריאות מתוך המפלגה הדמוקרטית לפרישתה של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון. זאת בטענה כי יש לאחד את שורות המפלגה מאחורי מועמד אחד. קלינטון, נחושה בדעתה לסיים את שהתחילה, השוותה עצמה למתאגרף הקולנועי רוקי בלבואה ואמרה כי תמשיך להיאבק עד הסוף המר.

האיסלם מותקף -

הסרט נגד האיסלם של מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס פורסם השבוע והצית מחאות ברחבי העולם המוסלמי. הסרט "פיתנה" בן ה-15 דקות טוען כי האיסלם מהווה איום על העולם הנוצרי והיהודי כאחד. הוא זכה למיליון צפיות בחצי השעה הראשונה לפרסומו באינטרנט.

הסינים המעופפים

על רקע המהומות הנמשכות בטיבט, הגיע הלפיד האולימפי בתחילת השבוע לבייג'ין. הוועד האולימפי הסיני, המתעקש שלא לתת למתיחות הפוליטית לחבל באירועי האולימפיאדה, ערך בכיכר טיאנמן טקס רב הוד והדר לקבלת הלפיד. בטקס נכח נשיא סין הו ג'ינטאו ובמהלכו הודלק לפיד נוסף שיעשה דרכו לפסגת הר האוורסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אני יפה?

בטוקיו שביפן נערכה תערוכת הכלבים האסיאתית הבינלאומית. בתמונה: הכנות אחרונות של בעלי כלב הבולדוג המשתתף בתערוכה להבטיח אולי את ניצחונו.

קפריסין מאוחדת -

תושבי ניקוסיה, בירת קפריסין היו עדים השבוע למאורע היסטורי, המזכיר במעט את נפילת חומת ברלין. לאחר 44 שנים בהן היה מחולק בין קפריסין היוונית לטורקית, נפתח לתנועה רחוב לדרה והתושבים יכלו לעבור בחופשיות מצד לצד. עתה נותר לקוות כי פתיחת הרחוב תסמל את האיחוד הקרב של האי ואת סופן של מחלוקות, לפחות בפינה אחת קטנה של העולם.

לחץ, תנו לו לצאת -

מי אמר שילדים אינם סובלים מלחץ? תלמידי בית ספר יסודי במחוז שנדונג שבסין מקבלים שיעורי בריאות, במהלכם הם לומדים לנשום נכון, להירגע ולהפחית את רמות הלחץ. נשמע כמו שיעור חובה בכל גיל.

צילום קבוצתי -

בבוקרשט נאספו יחדיו השבוע מנהיגי 26 המדינות החברות בברית נאט"ו, הברית הצבאית הצפון אטלנטית. בין הדיונים רבי החשיבות על הצטרפותן של מדינות חדשות לברית ושליחת כוחות לאפגניסטן, התפנו גם הפוליטיקאים לתצלום קבוצתי. ולמי שלא מזהה, במרכז עומד נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שזו לו פסגת נאט"ו האחרונה במהלך כהונתו כנשיא.

אגרוף הזעם -

בברלין נפתחה הביאנלה החמישית לאמנות עכשווית. שם התערוכה הוא "דברים שאינם מטילים צל". בתמונה יצירתו של האמן פיוטר אוקלנסקי "אגרוף".

מסימני האביב -

כשהשקדיה פורחת בארץ, אנחנו יודעים שהחורף נגמר. בעולם, מסמלת פריחת עץ הדובדבן את בוא האביב. אלפי בני אדם עולים לרגל מדי שנה לוושינגטון הבירה ולטוקיו שביפן לצפות בפריחה היפהפיה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully