וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית באר שבע עושה כסף קל: "אגרת שילוט"

שולמית אביצור

3.4.2008 / 13:42

שלטי הכוונה מחוץ ובתוך עסקים פרטיים, שלטי ברוכים הבאים ואפילו שלטי "אסור לעשן" - על כולם דורשים הפקחים אגרת פרסום

עיריית באר שבע מצאה לה מקור הכנסה נוסף - גביית "אגרת שילוט" על כל פיסת שלט שתלויה במקומות ציבוריים, ובין היתר בעסקים פרטיים. מסתבר, כפי שפורסם לראשונה ברדיו דרום, כי פקחי העירייה מגיעים לבתי עסק כשהם חמושים בסרטי מדידה, הם בודקים, מודדים וגובים.

"מדובר במאות שקלים שהם גובים מכל עסק. הם גובים מאיתנו תשלום על שלטים שנמצאים בתוך המוסך ולא נראים מהרחוב" אומר בכעס דוד ברזילאי, בעל מוסך בעמק שרה. "זה מריח לא טוב. לא יכול להיות שהעירייה תעשוק אותנו. עוד מעט יקחו גם אגרה על שלטים שמופיעים על הדלתות של משפחת כהן, משפחת ברזילי, משפחת אשכנזי", הוסיף בציניות.

"אין לנו בעיה לשלם על שלטים חיצוניים", מסביר ברזילי בשיחה עם וואלה! חדשות. "אבל שלטים שנמצאים בתוך העסק? לפקחים אין בושה, הם אפילו גובים של שלטי הכוונה ועל שלט 'ברוכים הבאים'. צריך לשים סוף לזה. זה דבר אנטי אזרחי".

מסתבר של כל מה שתלוי על הקיר ויש בו מספרים ואותיות נחשב לשלט. וזה כולל גם תפריטים שתלויים על הקיר, ולמרבה האירוניה - שלטים האוסרים על עישון, אותם מחויבים בעלי העסקים לתלות על פי חוק. "העירייה לא מחייבת אף אחד לפרסם. אנחנו רק גובים את הכסף על פי חוק עזר עירוני", אמר בתגובה דובר העירייה אמנון יוסף. לדבריו, "מדובר בחוק עזר עירוני שקיים משנת 1989. החוק אושר בידי מועצת העיר ומשרד הפנים, והוא מיושם כבר זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully