וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מוגאבה הודה בתבוסה בפני משפחתו

3.4.2008 / 11:07

עיתון דרום אפריקאי מדווח כי מוגאבה שוקל עתה האם להתמודד בסיבוב השני. מפלגתו הפסידה לראשונה בבחירות לפרלמנט

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה הודה בפני משפחתו ויועציו כי הפסיד בבחירות החשובות ביותר במהלך 28 שנות שלטונו, כך דיווח היום (חמישי) עיתון העסקים הדרום אפריקאי "ביזנס דיי". מפלגת מוגאבה הפסידה בבחירות בפרלמנט בפעם הראשונה מאז קיבלה זימבבואה עצמאות ב-1980 ולטענת מפלגת האופוזיציה, הובס מוגאבה גם בבחירות לנשיאות.

לפי דיווח "ביזנס דיי", מוגאבה שוקל עתה האם להתמודד בסיבוב השני. זאת לאחר שמנהיג האופוזיציה מורגן צוונגיראי לא הצליח לקבל את הרב הנדרש בבחירות.

בכירים במפלגת מוגאבה מעונינים לראות אותו מנהל את המאבק עד הסוף המר, אך יועציו ומשפחתו רוצים שיפרוש, טען העיתון. מוגאבה לא הופיע בציבור מאז הבחירות ביום שבת.

לפי התוצאות הסופיות של הבחירות לפרלמנט, זכתה מפלגת האופוזיציה (MDC) ב-109 מושבים, בעוד מפלגת השלטון (ZANU-PF) זכתה ב-97 מושבים. המועמד העצמאי זכה במושב. התוצאות הסופיות בבחירות לנשיאות עדיין לא פורסמו.

מוגאבה בן ה-84 שולט בזימבבואה מזה 28 שנה. בזמן האחרון התדרדרה המדינה למצב של תוהו ובוהו כלכלי, עם אינפלציה של 100 אלף אחוז בשנה. מזה שנים טוענת האופוזיציה לדיכוי מכוון ולזיופי בחירות שהשאירו את מוגאבה בשלטון ברוב דחוק. צוונגיראי גם האשים את מוגאבה בניסיון התנקשות בחייו, בו נפצע קשה מירי של אלמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully